• دوشنبه / ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401020502440
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس بنیاد مسکن اردستان خبر داد:

اجرای طرح هادی در ۶۱ روستای اردستان

اجرای طرح هادی در ۶۱ روستای اردستان

ایسنا/اصفهان رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اردستان گفت: سال گذشته با تلاش همکاران ما در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، طرح هادی در ۶۱ روستای بالای ۲۰ خانوار اردستان انجام شده است.

سید ایمان فتوحی، پیش از ظهر امروز (دوشنبه، ۵ اردیبهشت) در نشست خبری، اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بنابر فرمان امام خمینی(ره) و به منظور تأمین مسکن محرومان به ویژه روستاییان در سال ۱۳۵۸ تشکیل شد.

وی با بیان اینکه تأمین مسکن محرومان و اقشار کم درآمد و توسعه و عمران روستاها از وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، افزود: همچنین بازسازی مناطق آسیب دیده از سوانح مانند سیل و زلزله و طوفان و همچنین ساخت واحدهای مسکونی در شهرها و روستاها از دیگر وظایف این نهاد انقلابی است. همچنین این نهاد عمومی و غیردولتی اقداماتی همچون تهیه و اجرای طرح‌های هادی، بهسازی روستاها، مقاوم‌سازی مسکن روستایی، مدیریت نظام فنی روستایی در خصوص صدور پروانه ساخت، ساخت مصلی و... را در دستور کار خود دارد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اردستان با اشاره به اینکه شهرستان اردستان با مساحت بالغ بر ۱۱۵۹۱ کیلومتر مربع دارای ۲۳۰ روستا و آبادی و ۱۲۰ روستای دارای سکنه است، تصریح کرد: سال گذشته با تلاش همکاران ما در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، طرح هادی در ۶۱ روستای بالای ۲۰ خانوار اردستان انجام شده است و حدود ۴۸۷۴ خانوار که جمعیتی بالغ بر ۱۳۵۰۶ نفر را شامل می‌شود از اجرای طرح‌های هادی روستایی بهره‌مند شدند.

فتوحی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال گذشته ۱۴۰ فقره تسهیلات با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال به‌صورت قرض‌الحسنه و ویژه بهسازی مسکن روستایی به متقاضیان پرداخت کرده است. همچنین این نهاد ۱۱۰ قطعه زمین جمعاً به مساحت ۳۰ هزار مترمربع در ۲۰ روستای شهرستان جهت ساخت مسکن واگذار کرده است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت ۱۶۴۷ واحد مسکونی در سه شهر اردستان، زواره و مهاباد و روستاها در قالب طرح‌های اقدام ملی مسکن، مسکن محرومان، مسکن روستایی، نهضت ملی، مسکن دو معلولین و... برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است، گفت: تاکنون با اقدامات انجام شده مشکل احداث ۹۸۶ واحد مسکونی برطرف شده است.

به گزارش ایسنا، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اردستان درباره پیگیری‌های بنیاد مسکن در خصوص تکمیل مصلی بزرگ اردستان، گفت: عملیات عمرانی مصلی بزرگ که دارای ۱۳ هزار مترمربع مساحت دارد از سال ۱۳۸۹ آغاز شده است و تاکنون حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تکمیل سقف مصلی اردستان ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

فتوحی با بیان اینکه پیگیر تکمیل مصلی اردستان هستیم، ولی این پروژه بزرگ محل تأمین اعتبار مشخصی ندارد، گفت: هر ساله شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور مبلغ ناچیزی را برای مصلی‌های کشور اختصاص می‌داد ولی با توجه به سیاستی که دولت قبلی داشت این بودجه حذف و چند سالی می‌شود که بودجه‌ای اختصاص نیافته است.

وی با اشاره به اینکه تکمیل مصلی اردستان می‌تواند برای شهرستان در بسیاری از مراسمات و مناسبت‌ها مورد استفاده قرار گیرد، ادامه داد: برای اینکه بتوانیم سقف مصلی اردستان را اجرا کنیم حدود ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اردستان با اشاره به آسیب‌زدگی بادهای شدید و طوفان در سال جاری، گفت: با بازدیدهایی که از محل‌های حادثه دیده داشتیم حدود ۳۰ خانه مسکونی روستا دچار تخریب ۵ تا ۲۰ درصدی شدند که پیگیر پرداخت تسهیلات کم بهره و بلاعوض برای این خانه‌ها هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha