• پنجشنبه / ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۶:۳۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401020100376
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس مرکز بهداشت اردستان خبر داد:

واکسیناسیون اتباع افغانستانی علیه ویروس سرخک در اردستان

واکسیناسیون اتباع افغانستانی علیه ویروس سرخک در اردستان

ایسنا/اصفهان رئیس مرکز بهداشت اردستان از واکسیناسیون اتباع افغانستانی ۹ ماهه تا ۳۰ ساله علیه ویروس سرخک در این شهرستان خبر داد.

رضا اشرفی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به شیوع سرخک در افغانستان و با توجه به رفت و آمد اتباع خارجی به ویژه افاغنه به کشورمان و با ابلاغ مرکز بهداشت استان، همکاران ما موظف شدند که در سطح شهرها و روستاهای شهرستان حضور داشته باشند و اگر اتباع خارجی و مخصوصا از کشور افغانستان باشند از نظر ویروس سرخک مورد پایش قرار گیرند.

وی با بیان اینکه اتباع افاغنه‌ای که کمتر از ۴ ماه از حضور آنها در کشور می‌گذرد بیشتر از دیگر افراد مورد ارزیابی قرار می گیرند، افزود: برای افرادی که تاکنون واکسن سرخک نزده باشند واکسن «ام ام آر» و واکسن «ام آر» تزریق می شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردستان با اشاره به آغاز واکسیناسیون رصد و پایش واکسیناسیون سرخک در شهرستان اردستان گفت: تاکنون حدود ۶۰ نفر از افرادی که واکسیناسیون آنها به تاخیر افتاده بود واکسن سرخک را دریافت کردند و گروه سنی کمتر از ۵ سال ایرانی و غیرایرانی جامعه هدف مراکز بهداشتی خواهند بود.

اشرفی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی که وزارت بهداشت انجام داده است در این طرح تمام اتباع خارجی به ویژه افغانستانی‌های ۹ ماه تا ۳۰ سال علیه بیماری سرخک واکسینه می‌شوند.

وی با بیان اینکه اگر فردی دارای تب و بثورات آن ماننده دانه‌های قرمز رنگ در بدنش شد باید سریعا به پزشک معالج مراجعه کند، گفت: سرخک سریع الانتقال ترین بیماری ویروسی است که فرد مبتلا کمتر از ۵ دقیقه می تواند این بیماری را منتقل کند. در شهرستان اردستان ۱۰۰ نفر کودک کمتر از ۵ سال واکسن این بیماری را دریافت کردند.

به گفته رئیس مرکز بهداشت اردستان و با توجه به آمار سامانه سیب ۱۵۰۰ اتباع افغان به‌صورت ثابت در شهرستان حضور دارند که تعداد این افراد در فصول مختلف سال و میزان شغلی که در شهرستان به وجود می آید متغیر است.

اشرفی به پیمانکاران ساختمانی و هموطنانی که از کارگران افغانستانی استفاده می‌کنند توصیه کرد از آن‌ها بخواهند برای تزریق واکسن سرخک به نزدیک‌ترین پایگاه‌های سلامت مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه بیماری سرخک برای مادران باردار به مراتب خطرناک تر از مابقی گروه‌های سنی جامعه است، افزود: برخی از شهروندان هم به دلیل ترس از کرونا، واکسن سرخک را تزریق نکرده‌اند که به آن‌ها توصیه می‌کنیم حتماً برای جلوگیری از این بیماری خطرناک، واکسن سرخک را تزریق کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha