• دوشنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401012917638
  • خبرنگار : 50444

بررسی کمبودهای ترافیکی بجنورد و درخواست پلیس راهور در جلسه شورای شهر

بررسی کمبودهای ترافیکی بجنورد و درخواست پلیس راهور در جلسه شورای شهر

ایسنا/خراسان شمالی کمبودهای ترافیکی بجنورد مرکز خراسان شمالی ظهر امروز در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد بررسی شد.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی با حضور اعضای شورا، سرهنگ علی پاکدل معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان شمالی و سرهنگ احمد خندانی مقدم رئیس پلیس راهور خراسان شمالی برگزار شد.

در ابتدای جلسه تعدادی از توافقات شهرداری و نامه های رسیده مورد بررسی قرار گرفت و سپس رئیس پلیس راهور استان به بیان درخواست از اعضای شورای شهر برای مساعدت و تصویب ساخت پاسگاه فرماندهی در محل استقرار فعلی نیروهای انتظامی در میدان شهید بجنورد در ۳ سقف را مطرح کرد.

درخواست پلیس برای ساخت پاسگاه فرماندهی در ۳ سقف

سرهنگ احمد خندانی مقدم رئیس پلیس راهور استان از فضای نامناسب پلیس در جنب میدان شهید گلایه کرد و گفت: محل استقرار راهور در آن محل اصلا مناسب نیست و فضای آن برای پاسخگویی به مراجعه ارباب رجوع ها کوچک بوده و سازه تبلیغاتی آن نیز ضعیف است.

وی ادامه داد: درخواست ما این است که اعضای شورای شهر با ساخت پاسگاه فرماندهی در همان جنب میدان شهید در ۲ طبقه موافقت کنند که طبقه منفی ۱ آن زیرزمین و موضوعات بهداشتی، هم کف اداری و پاسخگویی به مراجعان و مثبت ۱ نیز برای برگزاری جلسات و فرماندهی عملیات باشد.

محدودیت های هسته مرکزی شهر

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد نیز پس از این سخنان با تقدیر از تلاش های مجموعه نیروهای پلیس در شهرستان و استان گفت: به خاطر محدودیت هایی که جنب میدان شهید در هسته مرکزی شهر وجود دارد، بهتر است پلیس راهور به دنبال محلی خارج از محدوده میدان باشد.

جمشید عین بیگی با اشاره به وجود ترافیک در هسته مرکزی شهر اظهار کرد: با توجه به وضعیت خیابان ها در هسته مرکزی شهر، با گذشت زمان موضوع ترافیک در سال های آینده جدی تر می شود و مجموعه مدیریت شهری باید به فکر به حداقل رساندن ترافیک باشد.

وی تاکید کرد: از آنجایی که تصمیم گیری در این خصوص نیازمند کار کارشناسی شده و دقیق است، این درخواست به کمیسیون عمران ارجاع شده تا به صورت دقیق بررسی شود.

جبران خلاء پاسگاه فرماندهی در هسته مرکزی شهر

معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان شمالی نیز در این جلسه به وجود امنیت پایدار در استان اشاره کرد و افزود: بررسی جرائم استان و مقایسه آن با سایر استان های کشور نشان می دهد که خراسان شمالی با همکاری همه بخش ها از ظریب امنیتی بالایی برخوردار است و جرائم خشن، راهزنی، سرقت های مسلحانه و... در استان وجود ندارد.

سرهنگ علی پاکدل گفت: جرائم اندک و خردی هم که در استان وجود دارد با تلاش پلیس های تخصصی، کلانتری ها و پاسگاه ها در کمترین زمان کشف و رسیدگی می شود.

وی ادامه داد: قصد داریم پاسگاه جنب میدان شهید، خلاء پاسگاه فرماندهی در هسته مرکزی را جبران کند و فرماندهی در زمان های خاص از آنجا اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه نزدیکتر بودن پلیس به صحنه های عملیاتی و ماموریتی در هسته مرکزی شهر سبب اقدامات موثرتر می شود، اظهار کرد: پاسگاه میدان شهید، مصوب ناجا بوده و تقویت آن برای امنیت بازار و سایر ماموریت هایی که به اقتضای زمان رخ می دهد، ضروری به نظر می رسد.

جمشید عین بیگی نیز بیان کرد: این تصمیم نیازمند کار کارشناسی شهرسازی و عمرانی است و کمیسیون عمران شورای شهر این موضوع را بررسی می کند.

حرکت به سمت پیاده محوری

جواد حمیدی شهردار بجنورد نیز گفت: آمادگی اعلام نظر در قالب یک لایحه به شورای شهر را داریم. در آینده باید به سمت تخلیه مرکز شهر از خودروها و ترویج پیاده مداری و پیاده محوری حرکت کنیم و این موارد را نیز در تصمیم خود لحاظ کنیم.

تاثیر منفی در دید رانندگان

رئیس کمیسیون عمران معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در ادامه اظهار کرد: در این محل مشکلات آب های سطحی وجود دارد و احتمال ایجاد مشکل برای احداث سازه ای در ۳ سقف با یک طبقه در منفی ۱ وجود دارد.

علی اربابی گفت: همچنین احداث ساختمانی در جنب میدان شهید در ۲ طبقه ممکن است در رانندگی و دید رانندگان تاثیر گذار بوده و شرایط را متفاوت کند. چراکه دست کم ۶ متر ارتفاع خواهد داشت.

بیان کمبودهای ترافیکی بجنورد

رئیس پلیس راهور خراسان شمالی پس از نظرات اعضای شورای شهر و شهردار، به کمبودها و مشکلات ترافیکی بجنورد اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد متوفیان درون شهری استان مربوط به بجنورد است و در زمینه اعتبارات هوشمندسازی، صفر هستیم.

سرهنگ احمد خندانی مقدم اظهار کرد: پس از ۱۷ سال از مرکز استان شدن می گذرد اما هنوز دوربین پلاک خوان در بجنورد وجود ندارد. سال ۸۶ نیز ۶ دوربین خریداری شد اما هنوز به بهره برداری نرسیده است.

وی ادامه داد: نقاط حادثه خیز مرکز استان، تعداد کمی است اما نیمی از تصادفات در آن نقاط رخ می دهد. علی رغم پیگیری ها نیز اقدام خاصی انجام نشده استو انتظار می رود از نظر مالی به این موضوعات توجه شود تا تخلفات کاهش یافته و انضباط شهری نیز بیشتر شود.

پیگیر هستیم

رئیس کمیسیون عمران معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در این خصوص گفت: شورای ششم به این موضوعات توجه جدی دارد و بنده نیز به عنوان عضوی از کمیته فنی ذیل شورای همتا از این موضوعات آگاهی دارم. لذا این قبیل موضوعات که رسیدگی به آن ها جزو ماموریت های مشترک ما و شما به حساب می آید را احصا کرده و اعتباری برای آن ها در بودجه امسال دیده ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha