• شنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401012715705
  • منبع : نمایندگی ایلام

مسابقه‌ی ایده‌شو دانش‌آموزی در ایلام برگزار می‌شود

مسابقه‌ی ایده‌شو دانش‌آموزی در ایلام برگزار می‌شود

ایسنا/ایلام رئیس پژوهش‌سرای دانش‌آموزی ایلام از برگزاری مسابقه‌ی ایده‌شو با محوریت علوم پایه در بین دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم استان ایلام خبر داد.

«سیدسعدالله نبوی‌نژاد» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مسابقه ایده شو برای  دانش آموزان متوسطه اول و دوم استان ایلام با هداف شناسایی استعدادهای برتر دانش‌آموزان، تبیین نقش و اهمیت علوم پایه در زندگی، استفاده از ایده‌های خلاقانه دانش‌آموزان، کمک به عرضه ایده‌های نو در حوزه علوم پایه، تقدیر و پاسداشت از ایده‌های نو و ارائه‌دهندگان آن برگزار می‌شود.

وی گفت: باتوجه‌ به گسترش جمعیت که دلیل بر پیدایش نیازها و مشکلات در همه زمینه‌های زندگی بشر گشته است؛ تنها ایده‌های نوآورانه و خلاقانه هستند که برای برطرف‌کردن مشکلات و پیشرفت در هر زمینه‌ای حیاتی است و از طرفی علوم پایه نقش اساسی و پررنگی را برای بهتر کردن زندگی انسان‌ها ایفا می‌کند، در این راستا با فراهم‌کردن بستری برای بروز خلاقیت و ایده‌های نو کارآمد دانش‌آموزان، زمینه‌ساز تأمین نیروی انسانی خلاق برای رفع نیازها و مشکلات جامعه بشری کشور و جهان شود.

 وی جایزه‌ی نفرات  اول تا سوم را به ترتیب  ۷۰۰، ۵۰۰ و ۳۰۰ هزار تومان و معرفی ایده های برتر به بنیاد ملی نخبگان اعلام کرد و گفت:  ایده ها باید در محورهای اصلی علوم پایه شامل  زیست شناسی ، شیمی  و  فیزیکباشند و  صرفا به صورت انفرادی باید ارائه شود.

رئیس پژوهش‌سرای دانش‌آموزی ایلام با بیان اینکه این مسابقه صرفا مختص به دانش آموزان استان ایلام است و  آثار  باید صرفاً به صورت فایل Word  یا PDF  از طریق آیدی شاد به نشانی iedeshoo  به دبیرخانه مسابقه ارسال شوند، گفت: نوآورانه و خلاقانه بودن ، میزان تحقق ،  ارزش علمی، فنی و تخصصی ، استفاده از مبانی و نظرهای علمی معتبر ، تناسب پژوهش با یافته های علمی جدید ، انطباق با نیازهای بومی و محلی ، امکان استفاده در سایر پژوهش های کاربردی،  بهینه بودن با توجه به استانداردها ، رسا بودن اثر وعدم ابهام ، استفاده از مواد و وسایل ساده و سهل الوصول و مبتنی  بودن بر حل یک مسئله یا رفع یک نیاز ملاک‌های داوری و ارزشیابی ایده‌ها خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha