• جمعه / ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1401012615091
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

امام جمعه زاهدان:

وحدت امت اسلامی با اقدام های تکفیری از بین نمی رود

وحدت امت اسلامی با اقدام های تکفیری از بین نمی رود

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، حادثه مشهد را توطئه دشمن با هدف ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی عنوان و خاطرنشان کرد که وحدت امت اسلامی با اقدام های تکفیری از بین نمی رود.

به گزارش ایسنا- آیت الله مصطفی محامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان افزود: توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان اسلام سیاست‌های شیطانی است که در طول تاریخ دشمنان اسلام همواره از آن استفاده کرده و هم‌اینک هم همین بوده و همین خواهد بود.

خطیب نماز جمعه زاهدان در ادامه گفت: شهادت میراثی است که از امامان خود به یادگار داریم و همواره در طول تاریخ دیده‌ایم که روحانیت در جهاد و شهادت همواره پیشتاز بوده‌اند.

آیت‌الله محامی خاطرنشان کرد: یکی از راه های تحصیل تقوای الهی تبلیغ دین و تقویت اتحاد و الفت بین ملت اسلامی است.

وی ادامه داد: از نیمه دوم ماه مبارک رمضان هفته کمک به محرومان و مستضعفان آغاز می‌شود و همه کسانی که می‌توانند در جهت کمک به محرومان تلاش کنند و در این ایام که قیمت کالاها روز به روز افزایش پیدا می کند نیاز به کمک به اقشار ضعیف جامعه است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: در رابطه با اتفاق حرم رضوی باید گفت طلبگی سربازی امام زمان عجل الله و تبلیغ دین و خدمت به مردم بوده و واقعیت طلبگی این است.

آیت‌الله محامی خاطرنشان کرد: یادواره استانی شهدای روحانی در سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد و این شامل ۳۰ مورد شهدای دفاع مقدس ۱۳ مورد شهدای ترور و سه مورد سایر شهدا است.

وی افزود: اختلاف فکری یک امر طبیعی بوده و هر مذهبی خود را حق و دیگری را باطل می‌داند اما آن چیزی که خطرناک است و نزاع و درگیری با آن چیزی که سم مهلک به حساب می آید این است که فکر کنیم دیگرانی که مانند ما نیستند باید از بین بروند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ما باید روشن صحبت کنیم و به گونه ای صحبت نکنیم که سخن ما قابل سوء استفاده باشد لذا علما و بزرگان باید با عقلانیت تمام این امر را در نظر داشته باشند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کلی نظام را در هفته گذشته به کارگزاران نظام اعلام فرمودند که اگر عمل شود روز به روز پیشرفت خواهیم کرد ولی کمتر به آن توجه شده و باید تلاش بیشتری در این راستا انجام شود و امیدواریم مسوولان به این صحبت ها عمل تا گشایشی در زندگی مردم اتفاق بیافتد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha