• پنجشنبه / ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ / ۲۱:۴۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401012514821
  • منبع : نمایندگی اردبیل

استاندار اردبیل خبر داد:

امکان‌سنجی برای راه‌اندازی پردیس فناوری مشترک با کشور آذربایجان

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل گفت: مطالعه و امکان‌سنجی برای احداث و راه‌اندازی پردیس مشترک فناوری با کشور آذربایجان در حال انجام است.

سید حامد عاملی در جلسه قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان در اردبیل اظهار کرد: با نامگذاری سال 1401 به نام تولید،‌ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین تکلیف قانونی،‌ شرعی و اجتماعی بر دوش همه مسئولان است تا در تحقق این مطالبه به حق مقام معظم رهبری و تحول‌آفرین در حوزه اقتصادی گام بردارند.


وی تصریح کرد: ما در بحث دانش‌بنیان نسبت به سایر مناطق کشور و پیشرفت‌های جهانی عقب ماندیم که انتظار می‌رود این عقب‌ماندگی را با تقویت نظام حمایتی از دانشجویان، دانش‌آموزان، نیروهای خلاق و صاحب فکر برطرف کنیم.


استاندار اردبیل ضرورت حمایت از نیروی انسانی خلاق و مبتکر را در این حوزه یادآور شد و گفت: برای جبران عقب‌ماندگی‌ها باید موانع و سرعت‌گیرها در این مسیر برداشته شده و حرکت‌های تحولی را با ایجاد زیرساخت‌های مناسب شاهد باشیم.


عاملی افزود: به راحتی می‌توانیم ایده‌های خلاقانه را در این حوزه تبدیل به ثروت کرده و به رشد و بالندگی نظام اقتصادی دانش‌بنیان کمک کنیم که در استان اردبیل ظرفیت خوبی در توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و جلوگیری از خام‌فروشی محصولات کشاورزی، معدنی و صنعتی وجود دارد.


وی از تخصیص هفت میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل کارخانه نوآوری و احداث شهرک نوآوری و فناوری در 70 هکتار زمین اختصاص یافته خبر داد و خاطرنشان کرد: برای تکمیل آزمایشگاه‌های این حوزه نیز هفت میلیارد تومان منابع امسال اختصاص می‌یابد.


عاملی اصلی‌ترین عنصر تحول‌آفرین در این بخش را نیروی انسانی دانش‌ پایه اعلام کرد و ادامه داد: در کنار دانشگاه‌ها انتظار می‌رود آموزش و پرورش با فعال کردن پژوهش‌سراها از دانش‌آموزان خلاق و مبتکر حمایت کرده و حتی شناسنامه این دانش‌آموزان توانمند را تهیه کند.


وی تسهیل صدور مجوزها در این حوزه را یادآور شد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حوزه غذا و دارو با فعالیت برخی گروه‌های مافیایی روبه‌رو هستیم، انتظار می‌رود به صورت ملی موانع صدور مجوز در این بخش برطرف شود.


عاملی ضرورت برگزاری استارتاپ‌ها، توسعه صنایع خلاق با محوریت دانشگاه‌ها و ورود شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگ استان نظیر آرتاویل‌ تایر و آرتاپلاست را به حوزه دانش‌بنیان یادآور شد و اضافه کرد: در 6 ماهه اول امسال تلاش ما بر این خواهد بود تا در حوزه‌های خودروسازی، صنعت دارو، معادن و بخش کشاورزی تحولات خوبی را انجام داده و به سمت دانش‌بنیان حرکت کنیم.


وی ضرورت راه‌اندازی کارگزاری‌های دانش‌بنیان را برای ارزیابی شرکت‌ها یادآور شد و بیان کرد: 16 راهبرد در این حوزه مد نظر است که با همکاری آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری در کنار شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگ سعی ما بر این خواهد بود تا توسعه صنایع خلاق، تکمیل کارخانه نوآوری، استفاده از ظرفیت صندوق پژوهش و فناوری را مد نظر قرار دهیم.


استاندار اردبیل از بررسی و امکان‌سنجی برای راه‌اندازی پردیس فناوری را به صورت مشترک با کشور آذربایجان یادآور شد و ادامه داد: در کنار این امر از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای حضور در نمایشگاه‌های تقاضامحور استفاده کرده و سعی ما بر این خواهد بود تا با تکیه بر نیروی انسانی توانمند ظرفیت‌ها را در این بخش توسعه بدهیم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha