• پنجشنبه / ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401012514458
  • خبرنگار : 50176

سرپرست اداره کل ورزش وجوانان:

لرستان دارای بانک‌های ژنی و استعدادهای برتر در ورزش است

لرستان دارای بانک‌های ژنی و استعدادهای برتر در ورزش است

ایسنا/لرستان سرپرست اداره کل ورزش وجوانان لرستان گفت: استان دارای بانک‌های ژنی و استعدادهای برتر در ورزش است.

سید آرش قیاسیان در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل ورزش و جوانان لرستان که در سالن جهاد کشاورزی استان با حضور بنیامین شکوه فر معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدتی جهت توسعه، پیشبرد و اعتلای ورزش استان در بعد قهرمانی، همگانی ورزش بانوان ، زیرساخت‌های ورزشی، محرومیت‌زدایی در ورزش  و همچنین سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه جوانان مدنظر قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه به ورزش  چندوجهی است و در همه ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و اقتصادی  دخیل بوده و مقوله‌ای است که  به سلامت روح و جسم افراد ارتباط دارد، افزود: قصد داریم با مطالعه و برنامه‌ریزی و کمک همکاران اداره کل وادارات شهرستانی گام‌های مؤثری برای اعتلای این حوزه بسیار مهم و چندوجهی برداریم.

 سرپرست ورزش و جوانان لرستان به جایگاه ورزش  ایران در جهان  اشاره کرد و گفت: کشور ما از سال  ۱۹۰۰ میلادی تاکنون در رویدادهای المپیکی  شرکت کرده است  و با توجه به اینکه  کشوری مهم  اساطیری تاریخی و دارای قدمت  هستیم ولی متأسفانه تاکنون تنها  شصت  نخبه ورزشی ما توانسته‌اند مجوز حضور در المپیک را پیدا کنند و این  تعداد با کشورهای در حال  توسعه، توسعه‌یافته و  کمتر توسعه‌یافته برابری می‌کند و اگر مقیاسی نیز داشته باشیم  در المپیک توکیو، کشوری مثل  چین به اندازه کل تاریخ ورزشی ما در یک ‌دوره المپیک ۸۸ مدال را به خود اختصاص داد.

این مسئول با اشاره به ظرفیت‌های ورزشی لرستان، بیان کرد: لرستان دارای بانک‌های ژنی و استعدادهای برتری در ورزش است که اگر در طرح آمایش قرار گرفته  و برنامه‌ریزی لازم برای رشد آن صورت گیرد و همچنین  از اهل‌فن و صاحب‌نظران و دلسوزان ورزش استفاده شود قطعاً گام‌های مؤثرتری برداشته خواهد شد.

سرپرست ورزش و جوانان لرستان در پایان گفت: از حسن اعتماد دکتر سجادی و مجموعه وزارت ورزش و جوانان، دکتر زیویار استاندار، مجمع نمایندگان لرستان و اصحاب رسانه که بار رسالت پوشش ورزش را بر دوش دارند تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدوارم که بتوانیم گام‌های مؤثری برای اعتلای ورزش و جوانان لرستان برداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha