• چهارشنبه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401012414159
  • منبع : نمایندگی سمنان

رشد سه درصدی جمعیت سمنان

اشتغال فارغ‌التحصیلان به مدد شرکت‌های دانش‌بنیان

اشتغال فارغ‌التحصیلان به مدد شرکت‌های دانش‌بنیان

ایسنا/سمنان استاندار سمنان گفت: جمعیت استان سمنان بر اساس گزارش اعلامی در سال ۱۴۰۰ با رشد سه درصدی همراه بوده است.

 سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: باید در سال ۱۴۰۱ به جهت عملیاتی کردن شعار سال به عنوان تکلیف سال به صورت ویژه گام برداشته و فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار خواهیم داد.

عضو ارشد شورای فرهنگ عمومی استان افزود: ماه مبارک رمضان فرصتی بسیار مطلوب برای جذب جوانان به سمت مساجد است.

هاشمی ادامه داد: برخی در جامعه با وجود توان مالی مطلوب، به تک فرزندی روی آورده اند که در حوزه فرزند آوری و توجه به سبک ایرانی و اسلامی، باید از آموزه های دینی بهره‌گیری کنیم.

حل  اشتغال فارغ‌التحصیلان با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان 
وی اضافه کرد: در سال گذشته استان سمنان بر اساس گزارش‌ها، ۳ درصد افزایش جمعیت داشته که امری بسیار ارزشمند است.

استاندار سمنان گفت: در حوزه حمایت دستگاه های دولتی از سمن‌های انقلابی و قرآنی به صورت ویژه توجه خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای استفاده مطلوب از اعتبارات سال ۱۴۰۱ در حوزه های مختلف، باید از ظرفیت نخبگان، اندیشمندان و دانشمندان در قالب برنامه ریزی مدون و منظم استفاده کنیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: در بحث توجه به شعار سال و توجه به شرکت‌های دانش بنیان، مقوله افزایش کیفیت نیز در دستور کار قرار دارد.

استاندار سمنان بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع معضل اشتغال فارغ التحصیلان تاکید کرد و گفت: اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی یکی از دغدغه های موجود است که باید در سایه تحقق شعار سال، از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای ایجاد فرصت شغلی و تحقق بهره وری استفاده کنیم.

رتبه اول کشور در احداث واحدهای روستایی نهضت ملی مسکن،

استاندار سمنان همچنین در دیدار با مدیرکل و معاونین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ضمن تاکید بر استفاده از فرصت ها برای خدمتگزاری مطلوب به مردم، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در بحث واحدهای روستایی نهضت ملی مسکن، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

هاشمی، افزود: بنیاد مسکن برخواسته از متن انقلاب است که همواره توجه به مناطق روستایی و محروم را در قالب اقدامات خود در دستور کار دارد.
استاندار سمنان ادامه داد: در حوزه بنیاد مسکن استان، با پراکندکی روستاها و خدمات مواجه هستیم که این مقوله اهمیت اقدامات را دوچندان می کند.
هاشمی بیان کرد: خوشبختانه مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان عملکرد خوبی را در سطح استان و کشور داشته که جای تقدیر و تشکر دارد.
وی اضافه کرد: در بحث آسفالت، اجرا و بازنگری طرح های هادی اقدامات خوبی توسط مجموعه بنیاد در سطح روستاهای استان صورت گرفته است.
استاندار سمنان تاکید کرد: در بحث نهضت ملی مسکن همانطور که با اقدامات صورت گرفته توانستید رتبه اول را درکشور کسب کنید، لازم است که در ادامه نیز این روند با قدرت ادامه داشته باشد
وی گفت: انشالله به صورت ماهانه ۱۰۰ واحد مسکونی در سطح استان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحویل خواهد شد و استان سمنان در این حوزه به عنوان استان پایلوت معرفی می شود.
هاشمی خاطرنشان کرد: لازم است تا مسکن و شهرسازی در شهرهای هدف، زمین را تامین و در اختیار بنیاد مسکن قرار دهد تا شاهد اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در این شهرها باشیم.
وی اذعان داشت: خدمات دهی در مواقع بحران از دیگر اقدامات ارزنده مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که بسیار اهمیت دارد و باید به آن توجه نمود.
استاندار سمنان در پایان گفت: نظارت بر ساخت و ساز ساختمان ها، استحکام بنا و رعایت ضوابط فنی در روستاها به صورت ویژه در دستور کار بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان قرار داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha