• سه‌شنبه / ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401012313067
  • خبرنگار : 50163

حضرت خدیجه (س)؛ الگوی ناب انفاق در راه تبلیغ اسلام

حضرت خدیجه (س)؛ الگوی ناب انفاق در راه تبلیغ اسلام

ایسنا/زنجان امام جمعه هیدج گفت: حصرت خدیجه (س) از بانوان ثروتمند زمان خوب بود که همه ثروتش را صرف تبلیغ اسلام کرد.

حجت‌الاسلام اسدالله زارعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به رحلت حضرت خدیجه (س) که در سال ۱۰ بعثت در مکه و در روز ۱۰ ماه مبارک رمضان اتفاق افتاد، اظهار کرد: به روایتی ارتحال حضرت خدیجه (س) سه روز بعد از رحلت حضرت ابوطالب بود که پیامبر (ص) را در ماتم بزرگی قرار داد، به همین لحاظ سال ۱۰ بعثت را سال حُزن برای پیامبر (ص) نام‌گذاری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه (س) ام‌المومنین است، ادامه داد: ایشان از نظر جایگاه و مجاهدت‌های بی‌نظیری که داشت، بی‌شک یکی از تاثیرگذارترین زنان در طول تاریخ اسلام به شمار می‌رود.

این کارشناس مسائل دینی با یادآوری اینکه حضرت خدیجه (س) با پیامبر در «قصی بن کلاب» که چهارمین جد پیامبر هست به هم می‌رسند، به این معنی که از یک نسل هستند، افزود: پس حضرت خدیجه (س) هم مانند پیامبر عزیز اسلام از فرزندان حضرت ابراهیم خلیل‌الرحمن است و در دین حنیف ابراهیم نیز بود، لذا این بانو عظمت بسیاری دارد که قرآن کریم نیز می فرماید: خدیجه (س) ابراهیم حنیف و مسلمان بود.

زارعی با یادآوری اینکه حضرت خدیجه (س) از معدود بانوان با سواد مکه بود که کتب پیشینیان مانند تورات و انجیل را تسلط کاملی داشت و در محافل یهودیان و مسیحیان درباره پیامبر آخرالزمان به تحقیق پرداخته و دورنمایی از آخرین پیامبر الهی را در دایره معلومات خودش را به تصویر کشیده بود، تصریح کرد: با توجه به همه این تفاسیر، حضرت خدیجه (س) شخصیتی متقی، پاکیزه و با طهارت صفای باطنی و نیز دانشمند و عالمه‌ای در زمان خود بود.

وی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه (س) جزو زنان ثروتمند زمان خود بود که همه ثروت خویش را صرف اسلام کرد، ادامه داد: ایشان از پیامبر عزیز اسلام حمایت‌های مادی و معنوی داشت و با همین حمایت‌های مادی و معنوی خود توانست برای استقرار اسلام کمک کند.

امام جمعه هیدج با توضیح این مطلب که شخصیت حضرت خدیجه (س) چنان شخصیت والایی داشت که جبرئیل امین بارها به پیامبر عزیز اسلام خطاب می‌کند که سلام خاص الهی را به حضرت ام‌المومنین ابلاغ کند، خاطرنشان کرد: این بانو مکرمه برای زنان ما می‌تواند الگو باشد، از این جهت که ایشان از نیکوترین زنان بود و از نظر جمال، کامل‌ترین زنان از نظر رأی و اندیشه و از  نظر عفت، دین، حیا، مروت و مال در حد بالایی قرار داشت که این‌ها می‌تواند برای زنان جامعه ما الگو باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha