• سه‌شنبه / ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401012312770
  • خبرنگار : 50182

عضو هیات مدیره جامعه دندانپزشکی ایران، شاخه کرمانشاه:

کرمانشاه 460 "دندانپزشک" دارد/ پراکندگی دندانپزشکان در استان مطلوب نیست

کرمانشاه 460 "دندانپزشک" دارد/ پراکندگی دندانپزشکان در استان مطلوب نیست

ایسنا/کرمانشاه عضو هیات مدیره جامعه دندانپزشکی ایران شاخه کرمانشاه تعداد دندانپزشکان استان را حدود 460 نفر اعلام و تصریح کرد: عدم توزیع مناسبت دندانپزشکان در سطح استان موجب شده در برخی شهرستان‌ها کمبود دندانپزشک داشته باشیم.

دکتر بهروز سلیمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به فعالیت 460 دنداپزشک در سطح استان، گفت: از این تعداد 400 دندانپزشک عمومی بوده و 60 نفر نیز متخصص در شاخه های مختلف فک و صورت، دندانپزشکی اطفال، جراحی لثه و ... هستند.

وی با بیان اینکه تعداد دندانپزشکان استان نسبت به جمعیت دو میلیون نفری و قطب بودن استان کفایت نمی کند، گفت: در حال حاضر مشکل اصلی نه کمبود دندانپزشکان، بلکه بحث عدم توزیع مناسب آنها در سطح استان است.

سلیمی گفت: عمده دندانپزشکان تمایل دارند در مرکز استان فعالیت داشته باشند و برای همین در شهرستان ها با مشکل کمبود دندانپزشک مواجه هستیم.

عضو هیات مدیره جامعه دندانپزشکی ایران شاخه کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی برای گذراندن دوران طرح به شهرستانها و نقاط دوردست اعزام می شوند، اما عمده آنها پس از پایان طرح به مرکز استان برگشته و در اینجا فعالیت دارند.

سلیمی در ادامه با بیان اینکه بیکاری به جامعه دندانپزشکان هم سرایت کرده، گفت: این بیکاری به این دلیل است که در حال حاضر برخی فارغ التحصیلان دندانپزشکی توان مالی برای تاسیس مطب را ندارند و برخی بیکارند و برخی مجبورند یک یا نهایتا دو روز در هفته در برخی کلینیک ها فعالیت کنند.

این دندانپزشک در ادامه مشکل دیگر جامعه دندانپزشکان را افزایش قیمت چشمگیر مواد و تجهیزات دندانپزشکی عنوان کرد و افزود: این مواد و تجهیزات بصورت آزاد وارد شده و هیچ حمایتی در این زمینه از دنداپزشکان نمی شود.

وی افزود: افزایش حدود 10 برابری قیمت مواد و تجهیزات دندانپزشکی در حالیست که تعرفه ها به نسبت آن افزایش نداشته است.

سلیمی با بیان اینکه عمرمفید دندانپزشکی پایین است، گفت: دندانپزشکی شغل بسیار سختی است و عمده دندانپزشکان پس از چندین سال کار دچار مشکلات گردن درد و کمر درد و مشکلاتی از این دست می شوند.

عضو هیات مدیره جامعه دندانپزشکی ایران شاخه کرمانشاه در ادامه با اشاره به مشکلات بسیار در حوزه دهان و دندان در جامعه، گفت: علت اصلی این امر عدم برنامه ریزی مناسب در توزیع دندانپزشکان در سطح جامعه است.

وی افزود: از طرف دیگر با توجه به هزینه های بالای دندانپزشکی، می طلبد که بیمه ها پای کار آمده و بخشی از این هزینه ها را پوشش دهند تا مردم امکان مراجعه بیشتر به دندانپزشکان را داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha