• دوشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ / ۲۲:۳۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401012212614
  • خبرنگار : 50469

نماینده ولی فقیه در استان ایلام:

سهم ایلام از شرکت‌های دانش‌بنیان اندک است/ نباید تولیدکننده را در مقدمات کار زمین‌گیر کنیم

سهم ایلام از  شرکت‌های دانش‌بنیان اندک است/ نباید تولیدکننده را در مقدمات کار زمین‌گیر کنیم

ایسنا/ایلام نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه ایلام با بیان اینکه شعار سال نسخه‌ی شفابخش اقتصاد است، گفت: بیش از ۶ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد که سهم ایلام فقط ۱۸ شرکت است که این موضوع نیاز به توجه مسئولان دارد و اصلا جای سهل انگاری وجود ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «الله‌نور کریمی‌تبار» در سلسله نشست‌های گفتمانی «چراغ راه»  که با حضور جمعی از صنعت‌گران،اصناف و مهندسین  در حسینیه حضرت زینب کبری (س) برگزار شد با بیان اینکه ماه رمضان از ماه‌های پر خیر و برکت است و باید این فرصت را مغتنم بشماریم، اظهار کرد: وجهه‌ی اسلامی باید بر بازار ما غالب شود و کاسبان برای اینکه رزق و روزیشان افزایش پیدا کند ،باید در همه حال خدا را در نظر بگیرند.
نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه ایلام با بیان اینکه شعار سال نسخه‌ی شفابخش اقتصاد است، گفت: برای تحقق این شعار باید تلاش کنیم و تولید را افزایش دهیم که به دنبال آن هم بی‌شک اشتغال افزایش می‌یابد.
کریمی‌تبار ادامه داد: بیش از ۶ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد که سهم ایلام فقط ۱۸ شرکت است که این موضوع نیاز به توجه مسئولان دارد و اصلا جای سهل انگاری وجود ندارد.
کریمی‌تبار تصریح کرد:نباید تولیدگر را در مقدمات کار زمین‌گیر کنیم به طوری که شغل خود را نیز از دست بدهد. اگر قرار است بیان مقام معظم رهبری تحقق پیدا کند مسئولان باید پای کار بیایند. سیستم بانکداری جمهوری اسلامی باید تغییر کند. باید نظام بانکداری  طوری باشد که در خدمت تولید قرار بگیرد نه اینکه به دنبال جذب سرمایه باشد.
وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات ایلام بحث موانع تولید است، تاکید کرد:اولین مشوق برای سرمایه گذار این است که زمینش تأمین شود که استان ایلام در این عرصه کوتاهی می‌کند. مسئولان برای موانع تولید باید چاره اندیشی کنند و امکانات و  زیرساخت‌های لازم را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهند. سال گذشته، سال مانع‌زدایی بود و مسئولان باید گزارش دهند که چقدر مانع‌زدایی کرده‌اند که اصحاب رسانه هم باید در این زمینه مطالبه‌گر باشند.
نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه موضوع اصلی جلسه جهاد تبیین است،گفت: انقلاب اسلامی هم در برابر معیشت مردم  و هم در برابر باورهای دینی مردم مسئولیت دارد. دشمنان برای نابودی انقلاب اسلامی بسیار تلاش کرده‌اند که یک نمونه‌ی آن هشت سال جنگ تحمیلی بود. دشمن کاری کرده که نسل نوجوان ما نسبت به آینده نا امید شود و طوری تبلیغ کرده که نقاط قوت جمهوری اسلامی تبدیل به ضعف شود که برخی از نوجوانان ما هم آن باور کرده‌اند که این نشان می‌دهد دشمن موفق عمل کرده است.
کریمی‌تبار با بیان اینکه جنگ فرهنگی بسیار مهم‌تر از جنگ سنگر به سنگر است، تصریح کرد: رهبر انقلاب فرموده‌اند که جهاد تبیین قطعی و فوری است. دشمن در این عرصه سرمایه‌گذاری کرده است و اگر تلاش نکنیم سرنوشت شومی در انتظار ما خواهد بود. باید تلاش کنیم و به وظیفه‌ی شرعی خود عمل کنیم و به رهبری لبیک بگوییم اگر دیر بجنبیم باخته‌ایم،بد جوری هم باخته‌ایم این هشداری است که رهبری داده اند.
نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه ایلام گفت: ما باید به مسجد رو بیاوریم و در نماز جماعت شرکت کنیم و فرزندان خود را با مسجد آشنا کنیم و برای جبران آسیب‌ها تلاش کنیم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha