• دوشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401012212118
  • خبرنگار : 50181

یک فعال صادرات دام:

اکنون بهترین فرصت برای آزادسازی صادرات دام زنده است

اکنون بهترین فرصت برای آزادسازی صادرات دام زنده است

ایسنا/کرمانشاه عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده کرمانشاه معتقد است، اکنون بهترین زمان برای صادرات دام زنده است و نباید اجازه داد این فرصت از دست برود.

ایرج نوری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه اکنون که در فصل بهار قرار داریم بهترین زمان برای صادرات دام زنده از کشور است، اظهار کرد: در حال حاضر با مازاد دام و بالا رفتن عرضه مواجهیم و از همین رو اگر صادرات صورت بگیرد مشکلی از نظر کمبود در بازار داخلی و یا افزایش قیمت نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: از یک سو دام‌هایی که در فصل قبل به مناطق گرمسیر رفته بودند برگشته اند و از سوی دیگر اکنون که به دلیل شرایط خشکسالی با کاهش علوفه مواجهیم و هزینه تغذیه دام‌ها بالا رفته بسیاری از دامداران چون از پس هزینه‌ها بر نمی‌آیند نسبت به عرضه دام خود اقدام می‌کنند.

عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده کرمانشاه خواستار آزادسازی صادرات دام زنده در شرایط فعلی که وضعیت دام مازاد مناسب است شد و تاکید کرد: البته شیوه صادرات باید بر اساس قانون تجارت باشد نه رویه‌ای که در سال ۱۴۰۰ در پیش گرفته شد و باعث شد هیچ توفیقی در زمینه صادرات دام زنده نداشته باشیم.

نوری با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت صادرات یک میلیون راس دام زنده سبک در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: این میزان معادل حدود ۲.۵ تا سه درصد جمعیت دام کشور است و این ظرفیت در کرمانشاه نیز حدود ۲۰۰ هزار راس می‌باشد.

وی از آمادگی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده استان کرمانشاه نیز برای صادرات دام زنده خبر داد و اظهار کرد: اگر رویه سال گذشته و استفاده از واسطه‌های بی تجربه در زمینه صادرات تکرار نشود، این آمادگی را داریم که صادرات را آغاز کنیم.

عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده کرمانشاه تاکید کرد: این اتحادیه در سال‌های گذشته حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد صادرات دام زنده ایران را بر عهده داشته و اکنون نیز ظرفیت این کار را دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha