• دوشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۸:۵۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401012211924
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

معاون استانداری:

برای ایجاد 46 هزار شغل در کرمانشاه به 50 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز داریم

برای ایجاد 46 هزار شغل در کرمانشاه به 50 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز داریم

ایسنا/کرمانشاه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: امسال باید 46 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد کنیم که تحقق آن به حداقل 50 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد.

بهزاد باباخانی در نشست شورای اداری استان، ایجاد اشتغال را از برنامه های اولویت دار امسال استان عنوان کرد و افزود:  به این منظور نیاز به رونق سرمایه گذاری در استان داریم.

وی با تاکید بر لزوم تدوین اطلس سرمایه گذاری استان، گفت: باید بتوانیم با احصای فرصت های سرمایه گذاری استان، چندین گزینه را به متقاضیان سرمایه گذاری در استان معرفی کنیم. همچنین باید کتاب فرصت های سرمایه گذاری و چندین کلیپ از مزیت های سرمایه گذاری در استان تهیه و در اختیار متقاضیان سرمایه گذاری قرار گیرد.

باباخانی بر توسعه زیرساختها در استان نیز تاکید کرد و گفت: شرکت شهرکهای صنعتی استان امسال باید اعتباراتی از شرکت شهرکهای صنعتی کشور گرفته تا بتوانیم چندین شهرک صنعتی جدید در استان ایجاد کنیم. همچنین باید چند شهرک صنعتی تخصصی از جمله شهرک تخصصی قیرطبیعی در استان راه اندازی کنیم.

معاون استانداری کرمانشاه بر تقویت زیرساخت ها در مناطق آزاد و ویژه و همچنین مرزهای تجاری استان نیز تاکید کرد.

وی بر استفاده از ظرفیت خالی واحدهای تولیدی موجود، احیای واحدهای راکد، توسعه واحدهای تولیدی موفق موجود و افزایش ظرفیت واحدهای نیمه فعال هم به منظور ایجاد اشتغال بیشتر در استان تاکید کرد.

باباخانی با تاکید بر حمایت از زنجیره ارزش اولویت دار استان، گفت: یک مرکز کسب و کارهای کوچک با همکاری جهاددانشگاهی استان راه اندازی کرده ایم که نیاز به حمایت مالی دارد و در صورت حمایت می توانیم اشتغال خوبی را در این حوزه ایجاد کنیم.

وی یکی دیگر از راهبردهای امسال را حفظ موقعیت استان میان استانهای با تورم پایین عنوان کرد و گفت: اسفند سال گذشته با نرخ تورم 39.7 درصد جایگاه تورمی استان به رتبه 25 بین استانهای کشور رسید که امسال هم تلاش داریم بین استانهای با تورم پایین کشور قرار گیریم.

تلاش برای تحقق شعار سال و 2 برابر کردن شرکتهای دانش بنیان استان

 معاون استانداری کرمانشاه در بخش دیگر سخنانش با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، گفت: باید همه تلاش کنیم این شعار عملی شود و در حد سربرگ نامه های اداری باقی نماند.

وی با اشاره به وجود 62 شرکت دانش بنیان و 380 واحد فناور در استان، گفت: از این حیث رتبه اول را در منطقه داریم، البته این تعداد کافی نیست و امسال باید افزایش دو برابری شرکتهای دانش بنیان را داشته باشیم.

باباخانی با بیان اینکه آیین نامه تشکیل کمیته اقتصاددانش بنیان استان تهیه شده، گفت: هدف اصلی ما دو برابر کردن تعداد شرکتهای دانش بنیان است و این کمیته به منظور همسو کردن و همراه کردن تشکل های دانش بنیان و همه ذینفعان این حوزه، تسهیل فضای کسب و کار شرکتهای دانش بنیان، حمایت از تجاری سازی و بازاریابی داخلی و خارجی شرکتها، توسعه کمی و کیفی شتابدهنده ها و کارخانه نوآوری و... شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha