• یکشنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401012111551

مسئول روابط عمومی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطرح کرد

افزایش تماس‌ها با اورژانس مشهد در پی آلودگی هوا

افزایش تماس‌ها با اورژانس مشهد در پی آلودگی هوا

ایسنا/خراسان رضوی مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد افرادی که برای مشکلات ریوی تماس می‌گیرند نسبت به روزهای عادی بیشتر شده است.

محمد علیشاهی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص افزایش مراجعات مردم به اورژانس در پی آلودگی هوا بیان کرد: درصد مشخصی برای میزان افزایش مراجعات و تماس‌ها با اورژانس نداریم، اما تعداد افرادی که برای مشکلات ریوی تماس می‌گیرند نسبت به روزهای عادی بیشتر شده است. 

وی  ادامه داد: ما برای خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به مردم، پایگاه‌هایی را که در هسته مرکزی شهر داریم، تقویت کرده و ناوگان خود را نیز افزایش داده‌ایم. همچنین در مناطقی از شهر که شاخص آلودگی هوا بالای ۲۰۰ قرار دارد، آمبولانس هایی را مستقر کرده‌ایم تا خدمات‌رسانی به شهروندان در سریعترین زمان ممکن انجام شود.

مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد در توصیه به شهروندان عنوان کرد: سالمندان، زنان باردار، کودکان و بیماران خاص در منزل بمانند و خارج نشوند. افراد در خانه از بازکردن پنجره و روشن کردن کولرآبی خودداری کنند. اگر به هر دلیلی مجبور به ترک خانه شدند از ماسک‌های مناسب و فیلتردار مثل N۹۵  استفاده کنند. 

وی  با بیان اینکه استفاده از سبزیجات‌، شیر و مایعات به دفع و جلوگیری از ورود آلودگی به بدن کمک می‌کند، ادامه داد: اگر بیماران آسمی و بیمارانی که مشکلات ریوی دارند، دچار حمله شدند می‌توانند با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha