• یکشنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401012111367
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیر حفظ نباتات استان اردبیل:

عملیات مبارزه شیمیائی با علف‌های هرز مزارع در اردبیل اجرا شد

عملیات مبارزه شیمیائی با علف‌های هرز مزارع در اردبیل اجرا شد

ایسنا/اردبیل مدیر حفظ نباتات استان اردبیل از اجرای عملیات مبارزه با علف‌های هرز در سطحی بالغ بر ۵۸ هزار هکتار از مزارع گندم مناطق گرمسیر استان خبرداد.

یحیی آذرمی 21 اسفند با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات مبارزه با علف‌های هرز به‌خصوص در مزارع شتاب بیشتری گرفته و خوشبختانه تا مورخه ۱۷ فروردین ماه در سطحی بالغ بر ۵۸ هزار هکتار از مزارع گندم مناطق گرمسیر شمال استان این عملیات انجام شده و همچنان ادامه دارد.

مدیر حفظ نباتات استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به شرایط اقلیمی سال­ زراعی جاری، رشد رویشی زراعت‌های پائیزه و علف‌های هرز مزارع نسبت به سال‌های گذشته بیشتر است.

وی از ادامه عملیات مبارزه شیمیائی علفهای هرز مناطق گرمسیر استان تا پایان فروردین ماه و همچنین شروع عملیات مبارزه در مناطق معتدل و سردسیر استان و تداوم عملیات مبارزه تا اواسط اردیبهشت ماه سال‌جاری خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری مبارزه شیمیائی با علف‌های هرز در بیش از ۸۰ درصد از مزارع گندم استان انجام و سطح مبارزه از ۲۳۰ هزار هکتار فراتر رود.

آذرمی از کشاورزان خواست، با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی شهرستان‌ها و مشاوره با کارشناسان شبکه مراقبت مستقر در مراکز جهادکشاورزی تابعه، نسبت به تهیه سموم علفکش مناسبت و سمپاشی به موقع مزارع اقدام نمایند.

وی تشریح کرد: سموم علفکش و قارچکش مورد نیاز استان تأمین و به مقدار کافی در فروشگاه‌های عرضه‌کننده موجود است و به منظور جلوگیری از استفاده بی‌رویه از سموم شیمیایی در مزارع و تبعات منفی احتمالی، کشاورزان عزیز، سموم مورد نیاز خود را براساس توصیه کارشناسان و از فروشندگان مجاز و معتبر تهیه نمایند.

مدیر حفظ نباتات استان اردبیل گفت: ضمناً در مزارعی که سابقه وجود علف‌های هرز مقاوم به سموم علفکش متعارف وجود دارد با مشورت کارشناسان، از سموم جدید جایگزین معرفی شده استفاده نمایند.

به گزارش ایسنا، به‌دنبال نزول رحمت الهی و بارندگی‌های خوب اواخر اسفند سال گذشته و اوایل فروردین سال‌جاری و در نتیجه، شرایط مناسب رشدی زراعت‌های گندم و جو و به تبع آن مناسب شدن شرایط برای رشد علف‌های هرز و ایجاد آلودگی، رصد و پایش مزارع و توصیه‌های لازم توسط اعضاء شبکه مراقبت و همچنین اطلاع رسانی‌های مستمر به منظور کنترل به موقع علف‌های هرز در حال اجرا است.

وی افزود:

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha