• شنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۸:۱۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401012010832
  • خبرنگار : 99999

مقایسه 3CX ، الستیکس و ایزابل – کدام سیستم تلفنی بهتر است؟

معمولا در هنگام انتخاب سیستم تلفنی ویپ یکی از اولین سوالاتی که بین سیستم های تلفنی نرم افزاری مطرح می شود این است که کدام سیستم تلفنی بهتر است؟ البته واضح است که هر شرکتی برای انتخاب سیستم تلفنی ویپ خود معیارهای مشخص خود را دارد اما در این مطلب صورت کوتاه می‌پردازیم به اینکه کدام سیستم تلفنی تلفنی voip مزایا و قابلیت های بیشتری دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از آوای نوید یام، سیستم تلفنی الستیکس بر پایه هسته Asterisk نوشته شده یک سیستم تلفنی رایگان است که بر پایه لینوکس منتشر می شد و دارای قابلیت‌های پایه مثل تعریف داخلی های SIP، صف های تماس، پاسخوی صوتی خودکار، روتینگ های ورودی و خروجی تماس ها، پیام گیر صوتی و قابلیت های مشابهی بود. این سیستم تلفنی طی سال های گذشته یکی از محبوب ترین سیستم های تلفنی ویپ بود و بسیاری از مدیران شبکه و کارشناسان ویپ حداقل یک بار آن را نصب و راه اندازی کرده اند. یکی از نقاط قوت این سیستم استفاده از کمترین میزان منابع بود که در واقع برگرفته از ذات لینوکسی آن بود.

سیستم تلفنی ایزابل

می‌توان گفت سیستم تلفنی ایزابل برادر کوچک تر ولی پیشرفته تر الستیکس است. از زمان خریداری شدن شرکت الستیکس توسط 3CX ، کارشناسان ویپ تصمیم گرفتند که نسخه جدیدی از سیستم تلفنی ویپ رایگان الستیکس را منتشر کنند و نام آن را ایزابل گذاشتند. قابلیت های ایزابل با الستیکس تقریبا یکسان است با این تفاوت که ایزابل از نسخه جدیدتری از Asterisk استفاده می کند که در آن کندی های ناشی از تعداد بالای تماس ها و همچنین برخی باگ ها و نواقص صوتی برطرف شده اند.

سیستم تلفنی 3CX

سیستم تلفنی 3CX در کنار قابلیت های پایه ای که تمام سیستم های تلفنی مانند الستیکس و ایزابل از آن ها پشتیبانی می کنند دارای قابلیت های ویژه و منحصربه فردی مانند تانل اختصاصی برای نرم افزارهای موبایل و ویندوز است که امنیت بالای کاربران در محیط اینترنت را تضمین می کند. همچنین سیستم تلفنی 3CX به شما این امکان را می دهد تا سیستم تلفنی ویپ خود را به هر سیستم مدیریت اطلاعات و مشتریان دیگری که مایل هستید متصل نمایید. یکپارچه سازی های آماده برای انواع سیستم های مدیریت اطلاعات و مشتریان در سیستم تلفنی 3CX وجود دارند. در کنار آن نرم افزار اختصاصی ساخت یکپارچه سازی 3CX به شما این امکان را می دهد تا یکپارچه سازی مورد نیاز خود را به صورت کاملا دستی و اختصاصی توسعه دهید. از دیگر قابلیت های سیستم تلفنی 3CX می توان به امکان ساخت پاسخگوهای صوتی هوشمند اشاره کرد. به کمک این قابلیت شما می توانید یک پاسخگوی صوتی هوشمند با استفاده از وب سرویس ها، Query های دیتابیس یا حتی کدینگ C# بسازید. از دیگر قابلیت های فوق العاده سیستم تلفنی 3CX می توان به قابلیت Switchboard اشاره کرد که در آن امکان مشاهده وضعیت تمام کارشناسان به صورت آنلاین و همچنین مدیریت تماس‌ها (شامل ورود به تماس، هشدار به کارشناس، انتقال تماس یا گوش دادن به تماس) وجود دارد. یکی دیگر از نقاط قوت سیستم تلفنی 3CX این است که در دو نسخه ویندوزی و لینوکسی عرضه می شود و می توان از آن در هر دو شکل استفاده کرد. نسخه لینوکسی از منابع بسیار کمتری استفاده می کند و همین یکی از نقاط قوت محسوب می شود. (دانلود 3cx)

مقایسه سیستم تلفنی 3CX، الستیکس و ایزابل – کدام را انتخاب کنیم؟

مقایسه 3CX ، الستیکس و ایزابل – کدام سیستم تلفنی بهتر است؟

همانطور که در ابتدای مطلب هم گفتیم بسته به نیازمندی ها ممکن است انتخاب متفاوت باشد. همچنین قیمت نیز یکی از فاکتورهای مهم است چرا که سیستم های تلفنی الستیکس و ایزابل رایگان هستند اما سیستم تلفنی 3CX به غیر از نسخه رایگان شامل نسخه پولی نیز می شود که باید لایسنس 3cx تهیه شود.

اما بدون در نظر گرفتن مسائل جانبی و فقط از دیدگاه فنی، می توان گفت که 3CX نسبت به رقبای خود انتخاب بهتری خواهد بود. به چند دلیل :

اول اینکه هیچ کدام از دیگر سیستم های تلفنی از ارتباط امن برای کلاینت های خارج از سازمان پشتیبانی نمی کنند و این یعنی کلاینت های موبایل یا ویندوزی شما خارج از سازمان قادر به استفاده از تلفن نخواهند بود مگر اینکه از وی پی ان یا بسترهایی مشابه استفاده کنند که در این صورت هم در صورت قفل بودن صفحه گوشی موبایل تماس را دریافت نخواهند کرد.

دوم اینکه برای ساخت یکپارچه سازی ها نیاز به هزینه های جداگانه و برنامه نویسی و رفع خطا و از دست دادن زمان و هزینه نخواهید داشت. بلکه به صورت آماده می توانید از یکپارچه سازی ها استفاده کنید یا یکپارچه سازی مورد نظر خود را در محیط کاملا گرافیکی بسازید.

سوم اینکه هیچ سیستم تلفنی‌ گزارش گیری های قوی و گسترده‌ای مانند سیستم تلفنی 3CX ندارد که بتواند گزارشات جامع بر اساس نوع تماس گیرنده، کارشناس پاسخگو، صف های تماس یا هر معیار دیگری که شما تعیین کنید در اختیار شما قرار دهد.

چهارم اینکه هیچ کدام از سیستم‌های تلفنی ویپ دیگر از قابلیتی مشابه Switchboard پشتیبانی نمی‌کنند تا بتوانید آنلاین وضعیت کارشناسان پاسخگو را مشاهده کرده و تماس‌ها را منتقل کنید یا به تماس‌های کارشناسان گوش داده و بدون اطلاع مشتری به کارشناسان اطلاعاتی را یادآوری یا نکاتی را هشدار دهید. یا حتی بدون اطلاع هیچ کدام از طرفین فقط به تماس گوش دهید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha