• شنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401012010229
  • خبرنگار : 71496

رژیم صهیونیستی برای انتقال گاز از طریق خاک مصر به اروپا آماده می‌شود

رژیم صهیونیستی برای انتقال گاز از طریق خاک مصر به اروپا آماده می‌شود

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم برای پر کردن خلأ موجود در بازار سوخت اروپا ناشی از تحریم‌های اعمال شده علیه گاز روسیه آماده می‌شود.

به گزارش ایسنا، روزنامه اورشلیم پست به نقل از کارن هرار، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی نوشت، بازار سوخت اروپا در پی بحران روسیه با کمبودی بزرگ مواجه است که اسرائیل آن را یک فرصت دیده و کاملا از آن استفاده خواهد کرد.

هرار اظهار کرد: اسرائیل برای پر کردن خلأ موجود در بازار سوخت اروپا ناشی از تحریم‌های اعمال شده علیه گاز روسیه آماده می‌شود.

یک دیپلمات اسرائیلی به اورشلیم پست گفت: ما نمی‌توانیم به شکل کامل صادرات گاز روسیه به اروپا را جبران کنیم، اما مقادیر خوبی داریم که می‌توانیم آنها را صادر کنیم، اکنون سوال این است که سریعترین و مقرون‌ به‌صرفه‌ترین راه برای انتقال کدام است و سودآورتین راه برای همه طرف‌های مربوطه کدام است؟

اورشلیم پست در ادامه نوشت، هرار و کادری سیمسون، کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا یک کارگروه انرژی را تاسیس کردند که قرار است مصر به آن ملحق شود و طبق برنامه کاری که بر اساس توافق میان وزارت نفت مصر و وزارت انرژی رژیم صهیونیستی تنظیم شده، قرار است گاز طبیعی به مصر صادر شود تا در آنجا تبدیل به مایع شده سپس دوباره به اروپا صادر شود.

یک دیپلمات مصری به این روزنامه رژیم صهیونیستی گفت: با توجه به درخواست‌های طرف اروپایی مذاکراتی در دست انجام هستند تا ببینیم چگونه می‌توانیم با یکدیگر در زمینه صادرات گاز همکاری کنیم تا بتوانیم گاز بیشتری را برای اتحادیه اروپا صادر کنیم. این مذاکرات برای اینکه اسرائیل گاز بیشتری را به مصر صادر کرده و در ادامه نیز مصر آن را به اتحادیه اروپا صادر کند، ادامه دارند.

اورشلیم پست در ادامه نوشت، سامح شکری، وزیر خارجه مصر در نشست سران در النقب، همکاری در زمینه گاز طبیعی را با یائیر لاپید، همتای اسرائیلی خود بررسی کرد.

این روزنامه در ادامه نوشت، افزایش صادرات گاز طبیعی از اراضی اشغالی با همکاری مصر تنها با آغاز تولیدات در میدان گازی "کاریش-تنین" محقق خواهد شد که به گفته عرار احتمالا سپتامبر آتی خواهد بود.

هرار افزود: ما آماده بررسی دیگر گزینه‌ها همانند تولید گاز طبیعی مایع در "اسرائیل" و سایر خطوط لوله هستیم، من با شرکت‌های دیگری نیز دیدار کردم تا از پیشنهادها و گزینه‌هایشان که می‌توانیم برای ایجاد توافقنامه‌هایی با دیگر "کشورها" از آن استفاده کنیم، مطلع شوم.

اورشلیم پست در ادامه نوشت، یکی از این گزینه‌ها خط لوله "ایست مید" از اسرائیل-قبرس-یونان است که از مدت‌ها قبل تحت بررسی است و سه طرف توافقنامه‌هایی را برای کشیدن خط لوله امضا کردند اما در زمینه سرمایه‌گذاری برای یک پروژه حدودا شش میلیارد دلاری با مشکل مواجه شده‌اند.

روسیه حدود ۴۰ درصد از مصرف سالانه گاز طبیعی اروپا یعنی بیش از ۱۵۰ میلیارد متر مکعب را تامین می‌کرد و رژیم صهیونیستی نمی‌تواند کاملا جایگزین روسیه شود اما کشورهای شرق دریای مدینرانه می‌توانند سالانه حدود ۲۰ میلیارد متر مکعب را تامین کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۰ ۱۱:۰۱

پاشنه آشیل اروپا چه در سرما چه در گرما همواره نیاز به گاز مصرفی روسیه است و عدم ارسال این بخش از انرژی همراه با زغال سنگ روسیه تبعات بسیاری از نظر تامین انرزی و افزایش قیمتهای حامل های انرژی دارد......