• شنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401012010173
  • منبع : دویچه وله

مشاور سابق پوتین معتقد است کە اوکراین تجزیه خواهد شد

مشاور سابق پوتین معتقد است کە اوکراین تجزیه خواهد شد

در حالی که جنگ روسیه علیه اوکراین وارد چهل و پنجمین روز خود می‌شود، سرگئی کاراگانوف، مشاور سابق پوتین معتقد است کە تجزیه اوکراین بسیار محتمل است.

به گزارش ایسنا به نقل از دویچه وله، سرگئی کاراگانوف، مشاور سابق کرملین و از نزدیکان ولادیمیر پوتین است. رسانه‌ها می‌گویند کە او هنوز به رئیس‌جمهور روسیه نزدیک است و تقریباً بهتر از هر کس دیگری او را می‌شناسد. کاراگانوف ابراز نگرانی کرده که اوکراین پس از جنگ دیگر نمی‌تواند مانند گذشته به حیات خود ادامه دهد و تجزیه این کشور را بسیار محتمل دانستە است.

کاراگانوف در مصاحبه با "نیو استیتسمن" گفت: «نمی‌توانم بگویم این جنگ چگونه پایان خواهد یافت، اما فکر می‌کنم در نهایت به تقسیم اوکراین خواهد انجامید».

مشاور سابق پوتین ابراز امیدواری کردە که "در پایان هنوز چیزی به نام اوکراین باقی بماند".

کاراگانوف ۶٩ ساله استدلال می کند که "روسیه نمی‌تواند در جنگ شکست بخورد" و تجزیه به معنای "نوعی پیروزی" برای کشور مادری او است.

او همچنین گفتە کە اگر کشورهای ناتو به تامین تسلیحات اوکراین ادامه دهند، احتمال وقوع جنگ بین ناتو و روسیه افزایش خواهد یافت.

با این حال، او امیدوار است قبل از هر اتفاق "بدتری" یک نوع توافق صلح بین روسیه و ایالات متحده آمریکا و بین روسیه و اوکراین حاصل شود.

کاراگانوف در این مصاحبه احتمال استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را رد نمی‌کند.

کارشناسان زیادی گمانه‌زنی می‌کنند کە هدف روسیه در جنگی کە آغاز کردە به کنترل درآوردن منطقه دونباس در شرق اوکراین است.

خبرها هم حاکی از آن است کە پس از عقب‌نشینی نیروهای روسیه از کی‌یف و حومه آن در روزهای گذشتە، این کشور تمرکز و قوای خود را بر منطقه دونباس متمرکز کردە است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در روز ۲۱ فوریه (دوم اسفند) سندی مبنی بر استقلال دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین و بخشی از دونباس را امضا کرد و دو روز بعد فرمان حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۰ ۲۳:۴۲

هیچ غلطی نکردی توجامعه بین الملل ابروتون رفت پوتین چقدر صایع شدی دفعه دیگه ازاین هوسها نکنی که ایران پوزه تو به خاک میزنه دورود بر زلنسکی شجاع که تا آخر با ملتش هم دردی کرد

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۱ ۱۴:۵۳

روسیه اکر کشورش رو کوچکترین خاطرس بخاد تهدید کنه وارد جنک جهانی میشه.... واز لحاظ کلاهک های هسته بیشترین کلاهکهای هسته ایی رو تو دنیا داره. ـیعنی به تنهایی اندازه تمام کشورهای ناتو وامریکا کلاهک هسته ایی داره

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۱ ۰۰:۰۱

پوتین حق قانونیش انتقام ازقتل عام روستبارهاتوسط نازیهای اکرا ین بود۲۵۰کودگ معصوم روستبارو۱۵هزارروستبارغیرنظامی توسط اکراین قبلابه قنل رسیدندووو

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۱ ۰۰:۲۴

سرگئی جان این روسیه است که تجزیه خواهد شد آدرس غلط نده.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۱ ۰۰:۵۶

قطعا پیروز این جنگ ملت قهرمان اوکراین خواهد بود و تموم اون مناطقی که روس های نمی آشغال کردن پس میگیرن

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۶ ۱۴:۳۱

غربگدا

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۱ ۰۶:۱۸

اوکراین نامش با روسیه گره خوده است و هرگز اوکراین پیروز این جنگ نخواهد بود و ناتو هم دارد وقتش را تلف میکنند و شکست روسیه یک جوک و شوخی بیشتر نیست و ناتو دارد رویای فکر میکند ناتو روسیه را با عراق و افغانستان اشتباه گرفته است دیگر فکر نمیکنند که هنوز روسیه ماشین جنگی خودش را راه نینداخته است تا شخم بزند اوکراین را.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۱ ۱۱:۰۹

پوتین جنگ افروز احمق به هم زبان وهمسایه خودش هم رحم نکرد کل مردم روسیه از دست این احمق گرفتار شدن اخرش مجبور صلح کنه نفت گاز. مفت به چین بفروشه ارزش پولش هم یک سوم شده فقط در طی یک ماه

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۱ ۱۱:۳۰

حتی خود شوروی هم تجزیه شد ! هر کشوری تجزیه شود ، اجزای جداشده آن با هم به در گیری و جنگ خواهند پرداخت . اوکراین و روسیه در فروپاشی شوروی از هم جدا شده و تجزیه شدند . الان قسمت هایی از اوکراین هم با خود اوکراین مشکل و درگیری دارند . همیشه یکپارچگی کشور است که امنیت و آرامش می آورد .

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۲ ۱۰:۳۱

خب اره روسیه کثیف بخشهای بزرگی از ایران را طی عهدنامه گلستان و ترکمنچای تجزیه کرد و در سال ۱۳۲۴ هم قرار بود اذربایجان ایران را تجزیه کند و جعفر پیشه وری خائن را رهبر اذربایجان ایران کرد..... در اینکه روسیه دشمن خونخوار تمام ملتهای ازاد است شکی ندارم.... قابل توجه تمام کسانی که میگویند وطنپرستی گناه کبیره است و سنگ روسیه را به سینه میزنند..... هر چند که اینبار احتمال تجزیه خود روسیه بیشتر است..... درود بر زلنسکی رهبر شریف اوکراین....

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۳ ۰۷:۱۴

ای اوکراین ای نماد دلاوری و ایستادگی تو مایه افتخاری روسیه با همه قدرت و توانایی نیز ترا می ستاید.

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۶ ۱۴:۳۰

حرف مفد زدی؟