به گزارش ایسنا به نقل از اویشن، ویلی والش، مدیر کل یاتا پس از اینکه جت بلو پیشنهاد متقابلی را برای شرکت هواپیمایی اسپیریت ایرلاینز آمریکا ارائه کرد، گفت: موارد بیشتری برای ادغام خطوط هوایی در ایالاتمتحده انتظار دارد.
والش در یک نشست خبری گفت: این مورد به وضوح بازار را غافلگیر کرد.
وی گفت: این شواهد نشان میدهد که قدرت مالی خطوط هوایی ایالاتمتحده نسبت به سایر نقاط جهان متمایز است.
یاتا اعلام کرد که با عقبنشینی سویه امیکرون در خارج از آسیا، ترافیک جهانی مسافران در ماه فوریه افزایش یافته است. البته تاثیرات جنگ در اوکراین هنوز به دادههای ماهانه وارد نشده است.
در ماه فوریه، تردد مسافران به ۵۴.۵ درصد از سطح مشاهده شده در ماه مشابه سال ۲۰۱۹ رسید. این رقم ۵۰.۶ درصد در ژانویه اما کمتر از ۵۵.۱ درصد مشاهده شده در ماه دسامبر است. حجم بار نیز ۱۱۱.۹ درصد بود.
خطوط هوایی با افزایش قیمت نفت دست و پنجه نرم میکنند که پس از تهاجم روسیه به اوکراین سرعت گرفته است؛ اقدامی که مسکو آن را «عملیات نظامی ویژه» توصیف میکند.
والش افزود: این افزایش چشماندازی را که پیشبینی میشد شامل زیان صنعت در سال ۲۰۲۲ باشد، بدتر کرده است؛ اگرچه برخی از خطوط هوایی با بهبودی نابرابر در جهان سود خواهند برد.
به گفته وی، در گذشته قاعده کلی این بود که تاثیر قیمت نفت بر قیمت بلیط هواپیما شش ماه بعد مشاهده شود اما به دلیل نوسانات چشمگیر بازار همچنین سطوح پایینتر از حد معمول رزروها در سیستم پس از همهگیری، ممکن است این مورد سریعتر رخ دهد.
والش همچنین گفت که شرکتهای هواپیمایی و فرودگاهها پس از افزایش تقاضا در حال حرکت برای مقابله با کمبود کارکنان هستند اما برخی از عوامل خارج از کنترل آنان است.
هزاران نفر از مسافران، برنامه سفر خود در تعطیلات را لغو کردند زیرا خطوط هوایی و فرودگاهها کارکنان کافی برای پاسخگویی با کاهش محدودیتهای همهگیر در اروپا و بهبود تقاضا را ندارند.
والش خاطرنشان کرد: چالشی که صنعت با آن مواجه است، بازگرداندن کارکنان خط مقدم به جایی است که به بررسیهای امنیتی پیشینه نیاز دارند؛ فرآیندی که قبلا پنج تا شش هفته طول میکشید اکنون بسیار طولانیتر شده است.
انتهای پیام
نظرات