• چهارشنبه / ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401011708935
  • خبرنگار : 50189

استاندارکرمان:

تدوین طرح جامع ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی ضروری است

تدوین طرح جامع ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی ضروری است

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: برای ساماندهی اتباع باید بین هویت و تابعیت تفکیک قایل شویم. تابعیت در هر کشوری دستورالعمل‌های خاصی دارد و تابع قوانین حاکم بر کشور است.

علی زینی وند امروز 17 فروردین 1401 در دیدار مدیران کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری های کرمان و یزد با بیان این مطلب بر هم اندیشی و تبادل اطلاعات در ساماندهی اتباع و تدوین قوانین لازم تصریح کرد.

زینی وند تدوین طرح جامع ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی را ضروری دانست و با مهم خواندن تعامل و همکاری دستگاههای مختلف در قبال مهاجرین، لزوم تاسیس سازمان مهاجرین را یادآورد شد.

 زینی وند با اشاره به اشراف کامل وزیر کشور در امور اتباع گفت: استانهای یزد، سیستان و بلوچستان و کرمان می توانند در تبیین یک طرح جامع فراگیر در ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی موثر باشند.

استاندار کرمان با تاکید بر شناسایی و هویت یابی اتباع و اصلاح قوانین فعلی گفت: باید پیشنهادات دقیق و عملیاتی را تدوین کنیم، به مسئولین تصمیم ساز قانونگذار ارائه دهیم تا سامان پیدا کند و استانهای کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان به دلیل اینکه اولین کانونهای مواجهه با اتباع خارجی هستند میتوانند در این حوزه نقش موثری داشته باشند.

زینی وند پیشنهاد کرد: کارگروه مشخصی بین این استانها ایجاد شود و با تشکیل جلسات کارشناسی با دستگاههای مرتبط به صورت فنی و تخصصی درباره موضوع بحث و موارد لازم تدوین شود.

استاندار کرمان به سالها مهمان نوازی و میزبانی از برادران و خواهران افغانستانی و شهره بودن ایران در این زمینه اشاره و آن را نشانه نزدیکی و صلح میان دو کشور توصیف کرد و گفت: مهم ترین اقدام ایران، اجرای طرح حمایت تحصیلی اتباع بود که از سوی مقام معظم رهبری بیان شد.

زینی وند با اشاره به حوادث اخیر خاطر نشان کرد: نباید اجازه دهیم معاندین با سوءاستفاده از برخی جریانات به امنیت و آرامش کشور را خدشه دار کنند.

استاندار کرمان گفت: لازم است با همفکری علمای اهل سنت و شیعه، نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه، روحانیون و اطلاع رسانی بیشتر سوء استفاده های دشمنان را خنثی کنیم.

وی به چندین دهه میزبانی از مهاجرین افغانستانی اشاره و تصریح کرد: نباید اجازه داد با تشنج و فضاسازی منفی، این میزبانی هدر رود.

استاندار کرمان با لزوم دقت نظر و تفکیک کارشناسی در مسائل امنیتی و انسان دوستانه تصریح کرد: مبنا در بحث مسایل مذهبی، میانه روی و تعادل است و باید تلاش کنیم آدمهای افراطی میدان دار نشوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha