• یکشنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401011406194
  • منبع : دانشگاه صنعتی اصفهان

برگزاری مدرسه ملی ابررسانایی و کاربردها در دانشگاه صنعتی اصفهان

برگزاری مدرسه ملی ابررسانایی و کاربردها در دانشگاه صنعتی اصفهان

ایسنا/اصفهان دومین مدرسه ملی ابررسانایی و کاربردها در دانشگاه صنعتی اصفهان تیرماه ۱۴۰۱، به میزبانی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

دبیراجرایی این رویداد علمی با اعلام این خبر، گفت: یکی از راه‌های تقویت و گسترش دانش استراتژیک کوانتومی، برگزاری مدرسه‌های علمی است.

حمیده شاکری‌پور با بیان اینکه هدف ما، آموزش درست و اصولی مفاهیم ابررسانایی و کاربردهای آن، به زبان آسان است، ادامه داد: این دانش کوانتمی در فناوری‌های مهمی مانند شتاب‌دهنده‌ سرن، تصویربرداری فوق دقیق پزشکی، قطارهای فوق‌سریع، ژنراتورها، ترانسفورماتورها، موتورهای سبک و سریع، منابع ذخیره‌ بزرگ انرژی، زیردریایی‌ها، رادارها، مخابرات بدون سیم و بسیاری از آزمایشگاه‌های پیشرفته که با میدان مغناطیسی بالا کار می‌کنند، به کار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در گروه تحقیقاتی فیزیک و کاربردهای ابررسانایی دانشگاه صنعتی اصفهان تحقیقات جدیدی در حال اجراست، افزود: برگزاری این مدارس در کشور در به‌روزرسانی دانشجویان و گسترش تحقیقات علمی کمک بسزایی می‌کند.

استادیار دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: در این مدرسه با گردهم آمدن برجسته‌ترین اساتید و محققین در زمینه ابررسانایی و بحث و تبادل اندیشه در مورد آخرین دستاوردهای تحقیقاتی این حوزه، سعی می‌شود دانش متخصصان کشورمان در این زمینه به روز و کاربردی شود.

شاکری‌پور، مخاطب اصلی این دوره را دانشجویان تحصیلات تکمیلی، دانشجویان ترم آخر مقطع کارشناسی فیزیک، محققان پسادکتری و استادان دانشگاه دانست و تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره می‌توانند از ارائه اساتید به نام همچون فرهاد شهبازی (دانشگاه صنعتی اصفهان)، مهدی صامت (Imperial College London)، سعید عابدین پور (دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان)، مهدی کارگریان (دانشگاه صنعتی شریف)  و ایمان میرزایی (دانشگاه تربیت مدرس) بهره‌مند شوند.

به گزارش ایسنا، در مدرسه ملی ابررسانایی محورهای علمی حالت‌های همدوس، شبیه‌سازی کوانتومی در مدارهای ابررسانا، ابرشارگی در سیستم‌های فرمیونی، ابررسانایی و نظم توپولوژیک و کیوبیت‌های ابررسانا، آموزش و به بحث و بررسی علمی گذاشته می‌شود.

این رویداد علمی سه‌شنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۱ از ساعت ۸:۳۰ صبح آغاز به کار می‌کند. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی http://www.psi.ir/f/nsas۲۰۲۲ مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha