• جمعه / ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1401011205362
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

جانشین فرمانده انتظامی استان خبر داد

آمادگی کامل پلیس آذربایجان شرقی برای تامین امنیت انتظامی و ترافیکی روز طبیعت

آمادگی کامل پلیس آذربایجان شرقی برای تامین امنیت انتظامی و ترافیکی روز طبیعت

ایسنا/آذربایجان شرقی جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی از آمادگی کامل پلیس استان برای تامین امنیت انتظامی و ترافیکی ۱۳ فروردین ماه، روز طبیعت خبر داد و گفت: از شهروندان درخواست می‌کنیم به توصیه‌ها و هشدارهای پلیسی در تفرجگاه‌ها و محورهای مواصلاتی در این روز توجه کنند.

سردار علی محمدی ضمن گرامیداشت ۱۲ فروردین ماه، سالروز جمهوری اسلامی از آمادگی کامل پلیس در برقراری نظم و امنیت ترافیکی در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های کرونایی در سال‌های گذشته و رفع این محدودیت‌ها در سالجاری پیش‌بینی می‌شود، ۱۳ فروردین امسال شاهد افزایش ترددها در جاده‌های استان باشیم؛ بنابراین شهروندان به تمهیدات، محدودیت‌ها و توصیه‌های ترافیکی و انتظامی پلیس توجه داشته باشند. 

وی با بیان اینکه ترددهای جاده‌ای در تعطیلات نوروزی ۴۶ درصد افزایش یافته است، افزود: تدابیر اتخاذ شده و اجرای طرح‌های ترافیکی و انتظامی در سطح استان و تلاش پلیس و همکاری خوب مردم خوشبختانه آمار جانباختگان جاده‌ای به‌صورت چشمگیری کاهش یافته است. 

وی، به رانندگان وانت‌بارها، کامیون‌ها و وسایط نقلیه سنگین نیز توصیه کرد: رانندگان وسایط نقلیه سنگین باری و همچنین وانت‌بارها از سوار کردن و حمل و جابجایی مسافر در قسمت عقب خودرو جداً خودداری کنند چراکه در صورت انجام این کار، اعمال قانون و از ادامه مسیر جلوگیری و اقدامات لازم جهت برگشت خودرو به مبدا حرکت انجام خواهد شد.  

سردار محمدی همچنین توجه به قوانین رانندگی در این روز را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: کلیه‌ی رانندگان از توقف یا ایستادن در ابتدا تا انتهای پیچ‌ها، روی پل‌ها، درون تونل‌ها، معابر و هرگونه توقف که باعث کندی عبور و مرور و سنگینی ترافیک می‌شود، پرهیز کرده و در محل‌هایی که احتمال خطر و خروج وسایط نقلیه به بیرون از جاده متصور است، از پارک خودرو و زدن چادر اجتناب کرده و از نشستن بر روی رفوژ وسط و کناری معابر و میادین جدا خوداری کنند. 

جانشین فرمانده انتظامی استان همچنین با بیان اینکه شهروندان با توجه به خستگی روز طبیعت از عجله و شتاب پرهیز کرده و با صبر و حوصله در رانندگی از وقوع تصادفات و حوادث ناگوار جلوگیری کنند، تاکید کرد: شهروندان با پایبندی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، سفر خوبی را در روز طبیعت برای خود و خانواده شان ایجاد کنند و رانندگان در مدیریت زمان رفت و برگشت برنامه‌ریزی کرده و زمان برگشت را به ساعات پایانی روز موکول نکرده و با ماموران پلیس همکاری لازم را داشته باشند.  

وی یادآور شد: پلیس با تخلفات حادثه ساز، سرعت و سبقت‌های غیر مجاز و نیز با افرادی که بخواهند به حقوق شهروندان تعدی کرده و ایجاد مزاحمت کنند با قاطعیت برخورد خواهد کرد و خودروهای متخلف نیز توقیف خواهد شد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس آذربایجان شرقی، سردار محمدی در پایان گفت: از شهروندان انتظار داریم که امسال نیز مثل سال‌های گذشته با پلیس و دستگاه‌های خدمت‌رسان همکاری کنند و با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و توجه به هشدارها و توصیه‌های مأموران پلیس راه و راهور در روز ۱۳ فرودین، یار و مددکار تلاشگران عرصه‌ی نظم و امنیت باشند تا شاهد روزی بدون حادثه توام با آرامش و امنیت باشیم و در در صورت مواجه با هرگونه موارد مشکوک موضوع را با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha