• دوشنبه / ۸ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401010803264

معاون عمران شهرداری مشهد خبر داد

پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی ساماندهی کال اسماعیل‌آباد

پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی ساماندهی کال اسماعیل‌آباد

ایسنا/خراسان رضوی معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: پروژه ساماندهی و بهسازی کال اسماعیل‌آباد هم‌اکنون از پیشرفت فیزیکی حدود ۸۶ درصدی برخوردار است.

سید خلیل منبتی با اشاره به اینکه ساماندهی کال و محدوده اسماعیل‌آباد مشهد یکی از دغدغه‌های شهر بود، اظهار کرد: بر همین اساس طبق مصوبه شورای تأمین استان هیات اجرایی ویژه‌ای برای ساماندهی کال اسماعیل‌آباد تشکیل و پس از جلسات متعدد اقدامات اجرایی برای رفع تصرفات آغاز شد.

وی اضافه کرد: در مسیر کال اسماعیل‌آباد معارضات سنگینی از جمله ۱۴۰ پلاک وجود داشت که تملک و رفع تصرف بیشتر معارضات با همکاری‌های بین‌بخشی بدون مشکل و با تفاهم با مالکان انجام‌ شده است.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: پروژه کانال اسماعیل‌آباد به طول ۱۵۰۰ متر از پشت پاسگاه سپاد با هدف کمک به مناطق کم‌برخوردار، احداث پارک خطی و همچنین در راستای جمع‌آوری آب‌های سطحی این منطقه و انتقال آن به کشف‌رود در حال احداث است.

منبتی عنوان کرد: همزمان با تخریب پلاک‌های معارض در مسیر اقدامات عمرانی برای بدنه سازی ۱.۵ کیلومتر از کال اسماعیل‌آباد نیز آغاز و اکنون به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: در راستای اجرای این پروژه ۴۰ هزار متر مکعب خاک‌برداری، ۶۰۰۰ متر مکعب بتن‌ریزی، ۲۴ هزار متر مربع مسیر پیاده‌روسازی و ۲۰۰۰ متر مکعب اجرای دیوار با سنگ لاشه عملیاتی می‌شود.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه با هدف بهبود دسترسی به منطقه اسماعیل‌آباد یک معبر یک کیلومتری به عرض ۱۲ متر نیز در حال احداث است، اظهار کرد: همچنین یک دهنه پل ۲۵ متری به عرض ۱۲ متر، ۵۰۰ متر دیوار حائل بتنی ۳.۵ متری و طرح دفع آب‌های سطحی در این منطقه برای این پروژه پیش‌بینی‌ شده که طبق برنامه عملیات اجرایی آن ادامه دارد.

منبتی ادامه داد: اکنون تیرگذاری پل ۲۵ متری اسماعیل‌آباد به پایان رسیده و عملیات مرتبط با عرشه پل نیز در حال انجام است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد وی اضافه کرد: پروژه ساماندهی کال اسماعیل‌آباد در نهایت به پارک خطی تبدیل خواهد شد و می‌تواند نقش مهمی در حل معضلات اجتماعی این منطقه داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha