• پنجشنبه / ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400122620940
  • خبرنگار : 50210

تقاطع غیر همسطح سردار سلیمانی اراک افتتاح شد

تقاطع غیر همسطح سردار سلیمانی اراک افتتاح شد

ایسنا/مرکزی تقاطع غیر همسطح سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به بهره برداری رسید.

رییس شورای شهر اراک ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰، در آیین افتتاحیه پروژه تقاطع غیر همسطح سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و بهره برداری از ۳۰ دستگاه اتوبوس جدید ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اراک، اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی، خدماتی در پهنه جمهوری اسلامی در حال ارائه است که امروز یکی از این خدمات به دست و بازوی توانمند قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به عنوان رکن جهادی عملیات های عمرانی در شهر اراک انجام گرفته است.

وحید میرنظامی بیان کرد: بخشی از شهروندان در حال حاضر در مثلث سه پروژه تقاطع شهید سلیمانی، میدان امام حسین(ع) و شهید صیدی ساکن هستند که مسلما شرایط عمرانی دشواری هایی را برای انها به همراه داشته و امیدواریم با افتتاح پروژه حلاوت تقاطع به ذائقه شهروندان شمال شهر اراک بنشیند.

میرنظامی افزود: امید است در بهار ۱۴۰۱، با بهره برداری از پروژه شهید صیدی قدری از مشکلات ترافیکی این مناطق رفع شود.

تقاطع غیر همسطح سردار سلیمانی اراک افتتاح شد

به گزارش ایسنا، در این آیین، شهردار اراک با اشاره به اینکه شهرداری تلاش کرد که در این ایام هدایایی را تقدیم شهروندان کند، اظهار کرد: پروژه تقاطع غیر همسطح سردار شهید سلیمانی، دارای مساحتی معادل ۱۱ هکتار، یک کیلومتر طول و ۲۶ متر عرض است که سطح پل سازی آن ۲۴۰۰ متر است و با حجم خاکبرداری ۶۵ هزار مترمکعب و بتن ریزی ۷ هزار مترمکعب امروز رسما افتتاح می شود.

دکتر علیرضا کریمی با بیان اینکه طول نیوجرسی مسیر BRT حدود هزار متر است، آسفالت استفاده شده برای این پروژه را ۲۲ هزار تن عنوان کرد و گفت: اجرای دیوارنمای پروژه مساحتی ۳۹۰۰ مترمربع دارد و هزینه صرف شده برای کل پروژه برابر با ۹۰ میلیارد تومان است که در راستای اجرای طرح تفضیلی و طرح جامع ترافیکی با هدف ساماندهی ترافیک، تسهیل عبور و مرور و کاهش آلودگی هوای شهر اراک عملیاتی شد.

وی با اشاره به اینکه قرارداد پروژه در سال ۱۳۹۹ با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و موسسه شهید رجایی منعقد شد، گفت: این تقاطع در باز کردن گره های ترافیکی تقاطع شهید باهنر و شهید آنجفی و تخلیه شهر و امدادرسانی در مواقع بحران نقش موثری خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha