• چهارشنبه / ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۲۰:۰۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400122520685
  • خبرنگار : 50184

رئیس فدراسیون شطرنج:

شطرنج ایران به همدلی نیاز دارد/ کرونا بهترین فرصت توسعه این رشته بود

شطرنج ایران به همدلی نیاز دارد/ کرونا بهترین فرصت توسعه این رشته بود

ایسنا/کرمانشاه رئیس فدراسیون شطرنج نیاز کنونی شطرنج کشورمان را همدلی دانست و از تلاش برای افزایش آن خبرداد.

حسن تامینی در مجمع انتخابات هیات شطرنج استان کرمانشاه که با حضور مسئولان ورزش استان برگزار شد، با بیان اینکه جامعه شطرنج به همدلی نیاز دارد، اظهار کرد: طی ماه های گذشته که در راس فدراسیون قرار گرفتم، تلاش کردم تا فضای همدلی را در جامعه شطرنج بیشتر کنیم.

وی ادامه داد: در شطرنج فضا برای کار زیاد است که می توان با همدلی به مانند بسیاری از کشورهای دیگر دنیا به عنوان ورزش اول به آن نگاه کرد.

رئیس فدراسیون شطرنج با تاکید بر اینکه باید جایگاه شطرنج در کشور بالاتر از وضعیت فعلی آن باشد، گفت: در کشور روسیه شطرنج را ورزش اول می دانند و در بسیاری از مواقع سایر رشته های ورزشی را مجبور می کنند که آموزش های شطرنج را هم ببینند.

وی درخصوص چرایی اهمیت این رشته ورزشی عنوان کرد: شطرنج، جنگ اندیشه ها است و برای همین است که بسیاری از کشورها روی آن سرمایه گذاری می کنند و به آن بها می دهند.

تامینی اضافه کرد: هرچند در کشور ما نیز اساتید بزرگی در رشته شطرنج حضور دارند، اما هنوز نتوانسته ایم آن را خوب جا بیندازیم که این اتفاق باید بیافتد.

وی از کرونا به عنوان یک فرصت برای توسعه شطرنج یاد کرد و اعلام داشت: در زمان شروع این بیماری باتوجه به اینکه خانواده ها بیشتر در کنار هم بودند، برای گذراندن اوقات فراغتشان، شطرنج گزینه خوبی بود که روی این کار درحال برنامه ریزی هستیم.

رئیس فدراسیون شطرنج در ادامه به وجود ظرفیت های خوب در رشته شطرنج در کرمانشاه اشاره کرد و ادامه داد: در کرمانشاه نیز شطرنج بازان خوبی داریم و از سویی این استان موقعیت استراتژیکی بسیار مناسبی دارد که می تواند به قطب شطرنج ایران تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: شطرنج کرمانشاه این ظرفیت را دارد که در جایگاه های نخست کشوری قرار بگیرد و حتی به آسیا و جهان هم معرفی شود.

در ادامه این نشست، صابر رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه هم طی سخنانی توصیه هایی را به رئیس جدید هیات داشت و گفت: فعال کردن هیات های شهرستان و سرکشی و بازدید مداوم از آنها از انتظارات ما از هیات جدید است.

وی بر لزوم برگزاری دوره های آموزشی برای مربیان، داوران و ... هم تاکید کرد و گفت: در کرمانشاه زیرساخت های خوبی داریم و می توانیم میزبانی رقابت های مختلف رشته شطرنج را داشته باشیم.

این درخواست مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه با موافقت رئیس فدراسیون همراه شد و قول برگزاری یک دوره رقابت های بین المللی شطرنج را در کرمانشاه داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha