به گزارش ایسنا، آرنو آنتلیتز، مدیر ارشد مالی فولکس واگن اظهار کرد: افزایش هزینه مواد خام باعث افزایش قیمت خودروهای الکتریکی و موتور احتراق داخلی میشود و باتری و مبدلهای کاتالیزوری گرانتر میشود. هربرت دیس، مدیرعامل این شرکت افزود: با توجه به افزایش بیثباتی در اروپا، افزایش فروش در چین اولویت بیشتری نسبت به قبل دارد.
فولکس واگن در چین در حال حاضر ۱۶ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد و قصد دارد فروش خودروهای الکتریکی را در سال جاری دو برابر کند.
به نقل از رویترز، جنگ در اوکراین چشمانداز این شرکت را زیر سوال برده است و هشدار داد که بازارهای کالا احتمالا تا سال ۲۰۲۶ بیثبات خواهند ماند. دیس گفت که فولکسواگن در همهگیری ویروس کرونا انعطافپذیرتر شده است و در شرایط عادی دلیلی برای خوشبینی برای سال ۲۰۲۲ خواهد داشت.
فولکسواگن در سال گذشته دو میلیون خودرو کمتر از برنامهریزی انجامشده به دلیل کمبود نیمهرسانا فروخت و اعلام کرد که اگرچه وضعیت امسال باید بهبود یابد اما همچنان میتواند رشد را با مشکل مواجه کند.
این خودروساز اعلام کرد که سود عملیاتی در سال ۲۰۲۱ دو برابر شده و به کمتر از ۲۰ میلیارد یورو رسیده است و انتظار میرود تحویل پنج تا ۱۰ درصد در سال ۲۰۲۲ افزایش یابد و همچنین درآمد آن هشت تا ۱۳ درصد افزایش یابد. فولکس واگن و تویوتا ژاپن، تولید خود را در برخی از کارخانههای چین بهدلیل محدودیتهای مرتبط با بیماری کووید، بهطور موقت متوقف کردند و تویوتا اعلام کرد که این تعلیق ممکن است چند هفته دیگر ادامه یابد.
انتهای پیام
نظرات