• سه‌شنبه / ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400122419463
  • خبرنگار : 50046

فرمانده نیروی انتظامی استان خبر داد:

کشف ۳۶ هزار انواع ترقه در خراسان‌شمالی/ حضور مضاعف نیروهای پلیس در تعطیلات نوروزی در جاده‌ها

کشف ۳۶ هزار انواع ترقه در خراسان‌شمالی/
حضور مضاعف نیروهای پلیس در تعطیلات نوروزی در جاده‌ها

ایسنا/خراسان شمالی فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی از کشف ۳۶ هزار انواع ترقه در این استان خبر داد.

سردار سعید مطهری زاده، ۲۴ اسفندماه، در نشست خبری، با اشاره به اینکه بیش از سه هزار نیروی پلیس طی امشب(چهارشنبه سوری) در سطح خیابان و پارک های سطح شهرهای استان حضور خواهند داشت، تاکید کرد: افرادی که امشب توسط نیروهای پلیس دستگیر شوند تا پایان تعطیلات نوروزی با هماهنگی که با دستگاه قضایی انجام شده، آزاد نخواهند شد.

وی اظهار کرد: پارک ملی باباامان و بوستان بش قارداش در بجنورد نیز امشب مسدود خواهد بود.

سردار مطهری زاده به طرح نوروزی نیز اشاره کرد و گفت: طرح خدمات نوروزی از ۲۵ اسفند ماه در استان آغاز خواهد شد و تا ۱۴فروردین ماه سال آینده ادامه دارد و در این ارتباط نیز برنامه ریزی های لازم انجام شده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود طی ایام نوروز حجم مسافرانی که از این استان تردد خواهد کرد به بیش از دو برابر افزایش یابد، افزود: به همین دلیل تقاضا شده است تا از نیروی انتظامی استان از لحاظ خودرویی و نیروی انسانی حمایت شود.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی تصریح کرد: از سوی دیگر در تعطیلات نوروز امسال نیروی انتظامی حضور مضاعفی را در سطح جاده های استان خواهد داشت.

وی توضیح داد: علاوه بر آن در پنج روز اخیر نیروهای پلیس در بازارها پاس های پیاده روی دارند که این امر کمک بسیار خوبی در کاهش جرائمی همچون کیف قاپی و ... داشته است.

سردار مطهری زاده در ادامه با اشاره به اینکه طی سال جاری چالش هایی همچون کم آبی و موضوعات اقتصادی موجب افزایش ماموریت های نیروی انتظامی شده است، بیان کرد: خراسان شمالی استانی است که کشاورزی حوزه پیشران اقتصادی آن است که امر کشاورزی نیز ارتباط مستقیم با آب دارد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر تقریبا نیمی از جمعیت این استان در روستاها و نیمی نیز در شهرها زندگی می کنند که بسیاری از افرادی که در شهرهای این استان زندگی می کنند با کار کشاورزی و روستا مرتبط هستند و متاسفانه کمبود آب سبب شده تا طی امسال شاهد درگیری، نزاع و حتی نزاع های دسته جمعی برای آب داشته باشیم که البته با حضور ریش سفیدان و پلیس مسئله مدیریت شده است.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی ادامه داد: متاسفانه مسئله کم آبی موجب مهاجرت روستاییان به شهرها و سکونت آن ها در مناطق حواشی شهر می شود که این امر خود زمینه ساز بروز سایر آسیب های اجتماعی همچون بیکاری می شود که پیامد آن ایجاد شغل های کاذب و حتی جرائمی همچون سرقت خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی سال جاری هفت هزار و ۶۶۲ مورد نزاع و درگیری در استان رخ داده است، گفت: میزان موارد نزاع در استان نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد کاهش یافته و خراسان شمالی از جایگاه پنجم سال گذشته، در جایگاه هفتم در سال جاری قرار گرفته است.

سردار مطهری زاده در ارتباط با پرونده های سرقت نیز بیان کرد: این استان در وقوع سرقت های خرد دو درصد و در وقوع سرقت های مهم ۱۲ درصد افزایش داشته که در مجموع در وقوع سرقت ها هفت درصد رشد داشته است.

وی به وقوع تصادفات نیز اشاره کرد و ادامه داد: خراسان شمالی طی امسال در تصادفات برون شهری ۱۵ درصد و در فوتی های تصادفات برون شهری ۲۵ درصد رشد داشته است.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی در مجموع تصادفات برون و درون شهری اتفاق افتاده در این استان طی امسال، ۳۴ درصد افزایش داشته است که ۷۸ درصد آن مربوط به محدوده شهرها، ۲۲ درصد در جاده ها و ۱۶ درصد آمار متوفیان در محدوده شهرها و ۸۴ درصد در جاده ها است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha