• سه‌شنبه / ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400122419268

معاون استانداری فارس:

مسئول روابط عمومی باید هنرمند و خوش‌سلیقه باشد

مسئول روابط عمومی باید هنرمند و خوش‌سلیقه باشد

ایسنا/فارس معاون سیاسی، امنیتی و اجتمایی استانداری فارس گفت: مسئول روابط عمومی باید هنرمند و خوش سلیقه باشد و انتقال مطالبات مردمی به مسئولان را هنرمندانه انجام داده و دنبال کند.

اسماعیل محبی‌پور سه‌شنبه ۲۵ اسفند در مراسم اختتامیه جشنواره «روابط‌ عمومی، هنر مردم‌داری» در فارس بیان کرد: در نظام دیکتاتوری مردم ابزار و تابع حاکمیت هستند اما در نظام مردم سالاری یا مبتنی بر جمهوریت بدون قید، مردم ابزار به حاکمیت رساندن حاکمان و حفظ حاکمان در مناصب سیاسی هستند.

او افزود: در هر دو نگاه به مردم به عنوان ابزار نگریسته می‌شود، چرا که حتی در نظام به ظاهر دموکراسی، جریان‌های سیاسی و ابزار تلاش می‌کنند تا با استفاده از ظرفیت مردمی در انتخابات خود را در مناصب حاکمیتی قرار دهند و در مسیر تثبیت حکومت‌ها از مردم استفاده کنند.

معاون استاندار فارس خاطرنشان کرد: اما در جمهوری اسلامی ولی نعمت حاکمان محسوب می‌شوند و حاکمان باید پاسخگوی مردم باشند.لذا مردم داری و مردم یاری در نظام اسلامی تحقق پیدا می‌کند و اگر این نگاه وجود نداشته باشد، نگه داشتن مردم تحت هر شرایطی با هر حیله و فریبی، امکان پذیر نیست.

محبی‌پور با بیان اینکه مردم پشتوانه حکومت اسلامی هستند و آنچه در نظام اسلامی و دولت سیزدهم به عنوان محور مطالبه گری مورد تاکید است، مردم داری و مردم یاری است، عنوان کرد: اینکه به چه شکلی می‌توان رضایت مردم را کسب کرد به سلیقه بستگی دارد؛ با بی سلیقگی یا توفیقات کم می‌شود یا ناپایدار، اما اگر هنرمندانه با مردم ارتباط برقرار کنیم، ارتباط متقابل بین مردم و مسئولین ایجاد می‌شود و در این صورت زمینه همیاری‌ها فراهم می‌شود و حکومت تکلیف خود را برای نحوه خدمت به مردم مشخص می‌کند و مردم انتظارات را در آینه حکومت می‌بینند و لذا مفهموم هنر مردم داری این است که مجموعه روابط عمومی با اعمال سلیقه مناسب بتواند رابطه صحیح مسئولین و مردم را در چارچوب نظام تعذیف شده جمهوری اسلامی دنبال کند.

او تصریح کرد: مسئول روابط عمومی باید هنرمند و خوش سلیقه باشد و نحوه انتقال مطالبه مردمی به مسئولان را هنرمندانه انجام دهد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس خاطرنشان کرد: در شرایطی که در کشور و در عصر رسانه، مردم ما مورد هجمه شدید عملیات روانی هستند، کار و تلاش روابط عمومی برای نشان دادن کارآمدی نظام، مسئولان، سیستم‌ها، طرح‌ها، سیاست و ...بیشتر می‌شود.

محبی‌پور ابراز امیدواری کرد که روابط عمومی به معنی خاص کلمه بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و متخصصان این امر به عنوان بازوی قطعی مسئولان زمینه کار و تلاش بیشتر را فراهم کنند.

او همچنین با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد که واقعیات‌ را به مردم بگوییم و توانایی و ناتوانی‌ها را برای جلب مشارکت با مردم به اشتراک بگذاریم، گفت: ما از مردم هستیم نه بر مردم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha