• سه‌شنبه / ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400122419038
  • منبع : نمایندگی ایلام

کلاهبرداری که خود را خیّر جا زد

کلاهبرداری که خود را خیّر جا زد

ایسنا/ایلام سرپرست پلیس فتا استان از شناسایی فردی که خود را خیر نیکوکار معرفی و در قالب کمک به نیازمندان در فضای مجازی ۵۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده خبر داد.

سرهنگ«علی‌رضا یعقوبی» اظهار کرد: در پی مراجعه شهروندی به پلیس فتا مبنی بر اینکه فردی خود را  خیّر معرفی کرده و از این طریق از وی کلاهبرداری کرده است، موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی، مشخص شد متهم  که خود را ساکن یکی از کشورهای اروپایی معرفی کرده و هیچ گونه وارثی ندارد قصد دارد در ایران ۲ میلیون دلار جهت اعمال خیر خواهانه هزینه کند.
سرپرست پلیس فتا استان ایلام با بیان اینکه متهم  تصاویری از دلارهای بسته‌بندی شده  را برای شاکی ارسال کرده بود، ادامه داد:  روز بعد فردی دیگر با ارسال پیامی در بستر واتساپ خود را مامور بین الملل معرفی کرده که در فرودگاه امام خمینی (ره ) تهران حضور دارد که جهت ترخیص  بسته  باید مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال بابت هزینه گمرک و مالیات واریز کنیدکه در صورت عدم پرداخت، بسته مربوطه به کشور مبدأ عودت داده خواهد شد.

یعقوبی با بیان شاکی مبلغ درخواستی را واریز کرده بود، گفت: با انجام اقدامات فنی و تخصصی ،کارشناسان پلیس فتا استان موفق شدند وجه مذکور را به حساب مالباخته بازگردانند.

وی ادامه داد : پس از بررسی کارشناسان پلیس فتا  مشخص شد متهم در  داخل کشور سکونت دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از کانال اطلاع‌رسانی پلیس، یعقوبی  بیان اینکه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد به شهروندان توصیه کرد: از اعتماد بیجا به افراد ناشناس و پاسخگویی به تماس‌‎ها، ایمیل‌ها و هرگونه ارتباط با افراد مشکوک در فضای مجازی خودداری کنند چرا که ممکن است هویت فرد مقابل جعلی و به دنبال اهداف سودجویانه باشد همچنین به هیچ وجه اطلاعات بانکی و هویتی خود در اختیار افراد غیر قرار ندهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha