• دوشنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400122318070
  • خبرنگار : 71663

فلسطین و اوکراین از موضوعات دیدار پادشاه اردن با نخست وزیر نروژ/ آلمان مقصد بعدی عبدالله دوم

فلسطین و اوکراین از موضوعات دیدار پادشاه اردن با نخست وزیر نروژ/ آلمان مقصد بعدی عبدالله دوم

در دیدار پادشاه اردن با نخست وزیر نروژ، تقویت روابط دوجانبه و همکاری‌های مشترک در زمینه‌های انرژی، کشاورزی، سرمایه‌گذاری، تجارت و مقابله با تأثیرات تغییرات آب و هوایی و همکاری‌ها در زمینه دفاعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، عبدالله دوم، پادشاه اردن، ‌دوشنبه با "یوناس گار استوره"، نخست وزیر نروژ در اسلو پایتخت این کشور دیدار و درباره روابط دو کشور و مسائل منطقه‌ای گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار، پادشاه اردن درباره عمق روابط مستحکمی که دو کشور را از لحاظ سیاسی به هم نزدیک کرده و طی سال‌ها توسعه یافته و همچنین مشارکت در حوزه دفاعی صحبت کرد.

عبدالله دوم و استوره همچنین راه‌های تقویت همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های انرژی، کشاورزی، سرمایه‌گذاری، تجارت و مقابله با تأثیرات تغییرات آب و هوایی و همکاری‌ها در زمینه دفاعی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

طرفین همچنین به تحولات بحران اوکراین و پیامدهای آن بر پرونده‌های کشاورزی و انرژی نیز پرداختند و راه‌های همکاری با طرف‌های بین المللی برای یافتن راه حل‌هایی برای کاهش پیامدهای این بحران در سطح منطقه‌ای و بین المللی را بررسی کردند.

پادشاه اردن در ادامه صحبت‌هایش از حمایت نروژ از آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی موسوم به "آنروا" برای اینکه این آژانس بتواند به ارائه خدمات خود مطابق با دستور سازمان ملل ادامه دهد، قدردانی کرد.

وی بر ضرورت تشدید تلاش‌ها برای دستیابی به صلحی جامع و پایدار بر اساس راه حل دو کشوری و تضمین ایجاد کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

نخست وزیر نروژ نیز به نوبه خود گفت که اسلو به اردن به دلیل پایه‌های محکم و ثبات روابط بین دو کشور به عنوان نقطه شروع بازیگری نروژ در منطقه می‌نگرد.

وی افزود که شرکت‌های بزرگ نروژی به دنبال سرمایه‌گذاری در بخش انرژی و آب در اردن و همینطور در پروژه منطقه صنعتی مشترک با عراق هستند.

پادشاه اردن در یک سفر اعلام نشده یکشنبه وارد اسلو، پایتخت نروژ شد و براساس منابع مطلع در این زمینه مقصد بعدی وی، آلمان خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha