• یکشنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400122217543
  • منبع : نمایندگی همدان

عضو شورای شهر همدان:

ضرورت پیگیری اخذ مجوزهای قطار شهری

 ضرورت پیگیری اخذ مجوزهای قطار شهری

ایسنا/همدان عضو شورای اسلامی شهر همدان، پیگیری اخذ مجوزات و ایجاد قطار شهری با اصلاحاتی در طرح پیشنهادی را ضروری دانست.

حمید بادامی‌نجات در جلسه کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر که پیرامون بررسی آخرین وضعیت مطالعات پروژه قطار شهری همدان برگزار شد، افزود: مسیر پیشنهادی که مشاور طرح قطار شهری، طراحی کرده بخشی از آن از رینگ اول از جمله میدان آرامگاه بوعلی، پیاده راه‌های بوعلی، میدان امام (ره) و پیاده راه اکباتان  عبور کرده که این باعث ایجاد نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی برای عموم شده است.

بادامی‌نجات اضافه کرد: لازم است مشاور طرح در خصوص مسیر پیشنهادی برای متخصصین و عموم شفاف‌سازی کند و یا اگر توجیهی برای آن وجود ندارد، اصلاحیه مسیر را پیش‌بینی کند.

وی همچنین با طرح این سوال که معیارهای مکان گزینی و طراحی مسیرهای پیشنهادی" قطار شهری" یا " بی آرتی" آیا به صرفه و صلاح شهر است، اظهار کرد: با توجه به ذهنیتی که کارشناسان، متولیان امر و مردم نسبت به نیمه کار بودن برخی از پروژه‌های قطار شهری در سایر شهرها و مراکز استان‌ها دارند، این نگرانی به وجود آمده که آیا مجموعه مدیریتی استان همدان و نمایندگان می‌توانند هزینه‌های هنگفت این پروژه را به نحوی پوشش داده و تامین کنند.

وی ادامه داد: این در حالی است که مزایایی در بودجه کشور در حوزه حمل و نقل عمومی وجود دارد و استان همدان نیز از ظرفیت خوب نمایندگان برخوردار است اما برای تامین اعتبارات پروژه قطار شهری باید بسیار تلاش کرد.

بادامی‌نجات با بیان اینکه هنوز مجوز نهایی پروژه قطار شهری همدان در شورای عالی ترافیک کشور صادر نشده است، اضافه کرد: مجموعه شهرداری باید پیگیر این موضوع باشند که شاید شورای عالی ترافیک مجوزهای لازمه را صادر کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از  روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، بادامی‌نجات در این خصوص ادامه داد: طبیعی است وزارت کشور بر اساس محدودیت هایی که در دستورالعمل ایجاد شده به دنبال این باشد که این طرح به همدان اختصاص داده نشود چون ممکن است هزینه‌هایی برای کشور داشته باشد اما مجموعه مدیریتی استان همدان باید به دنبال تحقق این اتفاق در همدان باشند چرا که قانون بودجه کشور این اجازه را به شهرداری همدان داده است که قطار شهری را راه‌اندازی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha