• پنجشنبه / ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1400121915186
  • منبع : شهرداری تهران

شهرداری تهران به دنبال افزایش احساس تعلق شهروندان به شهر است

شهرداری تهران به دنبال افزایش احساس تعلق شهروندان به شهر است

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران بر توسعه پروژه‌های محله‌محور در افزایش سرمایه اجتماعی شهری تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، در ششمین اجلاس عمومی مجمع شهرداران آسیایی که با شعار «سرمایه اجتماعی شهری؛ اعتماد و مشارکت عمومی» در دوشنبه پایتخت تاجیکستان در حال برگزاری است، رضا واحدی‌فر به صورت غیرحضوری شرکت و در سخنرانی خود، تجربیات شهرداری تهران در اجرای پروژه توسعه نوآوری و مشارکت شهروندی «باهم» را ارائه کرد.


سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری با تشریح اقدامات راهبردی و پروژه‌ای در سطح شهر تهران درباره چگونگی به‌کارگیری سرمایه اجتماعی شهری، اعتماد عمومی و مشارکت شهروندان، اظهار کرد: پس از جمع‌آوری نیازهای اجتماعی شهر، مهم‌ترین عامل در برطرف کردن مشکلات و چالش‌های شهری در سطح محلات، شناسایی نیازهای جوامع محلی و ایجاد عدالت اجتماعی، بالابردن میزان مشارکت شهروندان و توسعه محله با حمایت از طرح‌های متمرکز بر هویت محله‌ها است.


واحدی‌فر پروژه «باهم» را پروژه توسعه محله‌محور شهر تهران معرفی کرد و گفت: این پروژه در سه فاز اجرایی شد به طوری که در فاز اول آن رویکرد «توسعه کسب‌وکار محور» اجرا شد و استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه شهر به صورت سیستماتیک با مدیریت شهر تهران مشارکت کردند.


وی افزود: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در فاز دوم پروژه «باهم» بر «توسعه شهروند محور» تمرکز کرده و به جذب ایده‌ها و سرمایه‌گذاری جمعی در توسعه شهر می‌پردازد.


سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری که در ششمین اجلاس عمومی مجمع شهرداران آسیایی به صورت آنلاین حضور داشت، بالاترین سطح توسعه برای افزایش سرمایه اجتماعی شهری را  اعتماد عمومی و مشارکت شهروندان با مدیریت شهری معرفی کرد و افزود: شهرداری تهران تلاش می‌کند در فاز سوم از این پروژه در جایگاه حاکمیت شهری با ایجاد مقررات و استفاده از مشورت‌های عمومی و رویکردهای پایین به بالا، با استفاده از نوآوری و حذف موانع اقتصاد دیجیتال گام‌های موثری بردارد.


واحدی‌فر راه‌اندازی اپلیکیشن «تهران من» را از اقدامات کلیدی شهرداری تهران در رفع مشکلات محله‌ها عنوان کرد و افزود: شهروندان می‌توانند به پروژه‌های انجام شده در هر محله امتیاز دهند و همچنین مشکلات خود را در محله‌ها از طریق اپلیکیشن به‌همراه صوت و تصویر ارسال کنند.


به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تاکید کرد: در مدیریت شهر تهران بر این اعتقادیم که توانمندسازی جوامع محلی و افزایش احساس تعلق به شهر در شهروندان به کاهش هزینه‌های نگهداری شهر و افزایش ایمنی و امنیت می انجامد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha