• چهارشنبه / ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۲۰:۰۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400121814865
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار اردستان:

مشکل اردستان، عدم نگاه متوازن مدیران استانی است

مشکل اردستان، عدم نگاه متوازن مدیران استانی است

ایسنا/اصفهان فرماندار اردستان گفت: مشکل اول شهرستان‌هایی مانند اردستان، عدم نگاه متوازن و عادلانه مدیران کل استانی بوده است که باعث شده شهرستان‌های کوچک رشد خود را نداشته باشند.

حمیدرضا تاملی، عصر امروز(چهارشنبه، ۱۸ اسفند) در مراسم تقدیر از راهنمایان گردشگری در خانه بومگردی پنجه طلا اردستان، اظهار کرد: مشکل اول شهرستان‌هایی مانند اردستان، عدم نگاه متوازن و عادلانه مدیران کل استانی بوده است که باعث شده شهرستان های کوچک رشد خود را نداشته باشند.

وی افزود: نگاه مدیران کل میراث فرهنگی در سال‌های گذشته متوقف بر حمایت از مجموعه‌های تاریخی مستقر در شهرستان اصفهان و نهایتا شهرستان کاشان بوده است در حالی که سراسر این استان پهناور پر از فرصت‌های ارتقا و گردشگری است که بعضا با نگاه کمبود اعتبارات توجیه شده است.

به گزارش ایسنا، فرماندار اردستان با گلایه از عملکرد مدیران استانی میراث فرهنگی در شهرستان اردستان، گفت: بعد از گذشت حدود ۵ سال از ثبت جهانی قنات دوطبقه اردستان با وجود پیگیری های متعدد، هنوز اداره کل میراث فرهنگی استان یک مراسم و رونمایی از لوح ثبت جهانی این اثر فاخر را انجام نداده است.

تاملی با اشاره به تاریخ، تمدن و فرصت‌های گردشگری شهرستان اردستان، تصریح کرد: عدم نگاه متوازن و عادلانه در این شهرستان باعث شده اردستان آنگونه که باید در بخش های محتلف رشد و شکوفایی نداشته باشد و پراکندگی روستاهای متعدد با جمعیت اندک ارائه خدمات را برای مجموعه شهرستان پر هزینه کرده است.

وی اضافه کرد: سال‌ها در نظام برنامه ریزی کشور با یک شاخص جمعیت منابع و اعتبارات توزیع می شود که باعث شده روز به روز بر مشکلات کلان شهرهای کشور افزوده و شهرهای کوچک از جمعیت خالی شود.

فرماندار اردستان با بیان اینکه با برنامه ریزی که در شهرستان اردستان شده توسعه گردشگری به عنوان مهم ترین راهبرد تحقق پایدار صورت گرفته است، گفت: ویروس کرونا ترمز توسعه گردشگری در این شهرستان را تا حدودی کشیده ولی براساس یک برنامه ریزی جامع، تلاش خواهیم کرد چشم انداز اردستان ۱۴۰۴ سومین مقصد گردشگری استان اصفهان محقق شود.

تاملی اضافه کرد: شهرستان اردستان این قابلیت را دارد که بتواند با مجموع آثار ارزشمند تاریخی، میراثی، گردشگری و طبیعی تا سال ۱۴۰۴ به عنوان سومین مقصد گردشگری استان اصفهان شناخته شود.  

همچنین مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: باید بیشتر تحقیق کنیم که چرا اردستان بزرگ که دارای پتانسیل بالایی است امروز به فراموشی سپرده شده است. خوشبختانه نقاطی که جغرافیای غنی و گسترده‌ای دارند نیاز به معرفی آنچنانی ندارند و کمتر شهرهایی پیدا می‌کنید که نامشان علی‌رغم کوچکی بسیار نفوذپذیر بودند.

علیرضا ایزدی با بیان اینکه اردستان نامی است که در گستره جغرافیایی ایران پخش شده و اردستانی‌های زیادی در کشور زندگی می کنند که نام اردستان را یدک می‌کشند، گفت: قاعدتاً امروز باید تلاش شود جغرافیای فرهنگی اردستان را در کشور بشناسیم و به آن احترام بگذاریم و آن را عمومیت دهیم زیرا یکی از مشکلات استان اصفهان در حوزه میراث فرهنگی موضوع عدم تعمیم یا عمومیت است.

وی با اشاره به اینکه در دو روز گذشته هشت پرونده ملی ویژه استان اصفهان ثبت ملی شده است، اظهار کرد: با توجه به تعداد زیاد پرونده های ثبتی شهرستان، این قول را می‌دهیم که در اواخر اردیبهشت سال آینده پنج آثار تاریخی و ارزشمند اردستان ثبت ملی شود. همچنین به شرط برنامه ریزی شهرستان، جشن اهداء لوح اثر ثبت جهانی قنات دوطبقه اردستان انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha