• چهارشنبه / ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۹:۴۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400121814859
  • خبرنگار : 71659

سازمان ملل: آمریکا باید جنایات احتمالی ائتلاف خود در سوریه را بررسی کند

سازمان ملل: آمریکا باید جنایات احتمالی ائتلاف خود در سوریه را بررسی کند

رئیس کمیسیون مستقل تحقیق سازمان ملل متحد در مورد سوریه، گفت: «واشنگتن باید تحقیقات بی‌طرفانه‌ای را در مورد تمام حوادثی که ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ در آنها نقش داشته است و منجر به تلفات غیرنظامی در سوریه شده است، انجام دهد».

به گزارش ایسنا، پائولو پینیرو رئیس کمیسیون مستقل تحقیق سازمان ملل متحد در مورد سوریه اعلام کرد که آمریکا باید جنایات احتمالی ائتلاف خود را «بی‌طرفانه» بررسی کند.

وی افزود: «ما همچنین از گزارش‌های اخیر درباره شکست‌های سیستماتیک در تحقیقات در مورد جنایات جنگی احتمالی و سایر حوادثی که منجر به آسیب غیرنظامیان در سوریه در سال‌های ۲۰۱۸-۲۰۱۹ توسط ائتلاف به رهبری ایالات متحده شد، نگران هستیم».

پائولو پینیرو ادامه داد: «ما توصیه خود را به ایالات متحده و همه طرف‌ها تکرار می‌کنیم که تحقیقات معتبر، مستقل و بی‌طرفانه در مورد تلفات غیرنظامی که نیروهایشان در آن مشارکت دارند، انجام دهند، تا اطمینان حاصل شود که عاملان تخلفات مسؤول هستند و اطمینان حاصل شود که آنها تکرار نمی‌شوند».

گزارش جدیدی در مورد نقض حقوق بشر در سوریه در تاریخ ۱۸ مارس رسماً به شورای حقوق بشر سازمان ملل داده می‌شود که شامل حملاتی است که بین ۱ ژوئیه ۲۰۲۱ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ رخ داده است.

مقامات سوری می‌گویند که جنگنده‌های آمریکایی ۶۲ خانه را در شهر الزهور در شهر الحسکه بمباران و ویران کردند.

کمیسیون تحقیق سازمان ملل در امور سوریه: اجازه ندهید اوکراین به سوریه دیگری تبدیل شود

همچنین بازرسان کمیسیون مستقل تحقیق درباره جنایات جنگی و نقض حقوق بشر در سوریه از رهبران جهان خواستند تا هر کاری که ممکن است برای جلوگیری از تکرار سرنوشت مشابه در اوکراین انجام دهند.

پائولو پینیرو رئیس این کمیته‌ی وابسته به سازمان ملل گفت: «در اوکراین همان چیزی را شاهد هستیم که از سال ۲۰۱۵ بدین سو توسط روسیه در سوریه شاهد بوده‌ایم.»

پینیرو با یادآوری میلیون‌ها آواره، بیش از ۱۰۰ هزار مفقودی و نرخ فقر نود درصدی در کشوری که جنایات علیه بشریت از هر نوعی در آن اتفاق افتاده است گفت: ««ما فقط می‌توانیم امیدوار باشیم که رهبران جهان نهایت تلاش خود را برای جلوگیری از وقوع چنین سرنوشتی برای اوکراین انجام دهند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha