• سه‌شنبه / ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۸:۳۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400121713123
  • منبع : نمایندگی همدان

نیروی هوایی ارتش اولین پاسخ را به حملات صدام داد

نیروی هوایی ارتش اولین پاسخ را به حملات صدام داد

ایسنا/همدان استاندار همدان گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، اولین نیرویی بود که پاسخ حملات صدام را داد و ارتش آن‌ها را زمین‌گیر کرد تا سایر نیروها خود را آماده کنند.

به گزارش ایسنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد، سه‌شنبه ۱۷ اسفندماه در مراسم دانش‌آموختگی خلبانان پایگاه سوم شکاری شهید خلبان محمد نوژه، اظهار کرد: ما مرهون خون شهدای والامقام هستیم و فرماندهان عزیز دوران دفاع مقدس فراموش نمی‌کنیم.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه آنچه از نیروی هوایی سراغ داریم، رشادت و حماسه آفرینی بوده، مطرح کرد: هنگامی که صدام به ۱۵ پایگاه ما حمله کرد، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کمتر از سه ساعت، عملیات انتقام که اولین پاسخ جمهوری اسلامی بود را علیه نیروهای متجاوز صدام، انجام دادند.

وی ادامه داد: پس از عملیات کمان، کمتر از ۱۲ ساعت از حمله صدام به ایران، عملیات کمان، انجام شد که در این عملیات، بیش از ۳۰۰ هواپیما حضور داشتند، ۱۴۰ هواپیما وارد خاک عراق شدند و ضربات مهلکی به عراق وارد کردند.

استاندار همدان با بیان اینکه صدام می‌خواست که در سه روز، اهواز و در یک هفته، تهران را بگیرد، توضیح داد: از نظر نظامی یکی از قوی‌ترین و کلاسیک‌ترین ارتش‌ها در مقابل ما قرار داشت که تازه در کشورمان، انقلاب شده بود و برخی فرماندهان دستگیر و اعدام شده بودند.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: آن‌ها تصور می‌کردند که ارتش توان مقابله ندارد اما ارتش آن‌ها را زمین‌گیر کرد تا سایر نیروها خود را آماده کنند.

وی خطاب به نیروهای پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان، تاکید کرد: پیشکسوتان شما در طول هشت سال دفاع مقدس، حماسه‌های بزرگی آفریدند و در طول تاریخ، این همه صلابت و ایستادگی بی سابقه بوده‌است.

استاندار همدان، تاکید کرد: مردم ایران پشتیبان معنوی فرزندانشان بودند و امروز که چهل و سومین دوره دانش آموختگان خلبانی در این پایگاه را جشن می‌گیریم، شما پای در جای پای عزیزانی مانند شهید دوران، شهید بابایی، شهید ستاری و شهید یاسینی می‌گذارید و باید قدر خود را بدانید و مسیر شهدا را به عنوان فرزندان راستین آب و خاک ادامه دهید.
 
قاسمی‌فرزاد، خاطرنشان کرد: فرزندان امروز ما با نسل گذشته تفاوتی ندارند و همان راه را می‌روند و همه در مسیر دفاع، حمایت و پشتیبانی از مردم، خون خود را هدیه می‌کنند.

وی مطرح کرد: امروز نیروی هوایی ما قدرتمندتر از همیشه، آسمان ایران اسلامی را همچون عقاب، رصد می‌کند و در این دنیای پر مخاطره، وجود چنین فضای امن و آرامی با پرداخت هزینه زیادی فراهم شده و ما قدردان زحمات فرزندانمان در تمام نیروهای مسلح، هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha