• دوشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۲۳:۳۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400121613004
  • خبرنگار : 50325

نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی و نمایشنامه خوانی رضوی در قم

نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی و نمایشنامه خوانی رضوی در قم

ایسنا/قم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی و نمایشنامه خوانی رضوی با همکاری بنیاد رضوی، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شود.

سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی و نمایشنامه خوانی رضوی با همکاری بنیاد رضوی، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در قم برگزار می‌شود.

وی افزود: در سفر رییس جمهور و هیئت وزیران به قم برای تقویت زیرساخت‌های تئاتر استان قم 10 میلیارد تومان مصوب شد که برای ساخت و تجهیز پلاتو و سالن تعزیه تاکنون 2 میلیارد تومان به استان قم اختصاص‌یافته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اظهارداشت: نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی و نمایشنامه خوانی رضوی در دو بخش نمایشنامه‌نویسی و نمایشنامه خوانی برگزار می‌شود.

حسینی کاشانی تصریح کرد: برای جشنواره نمایشنامه خوانی رضوی 67 گروه نمایشی آثار  خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند که درنهایت پس از بررسی اجرای گروه‌های مختلف 11 گروه پذیرش نهایی برای شرکت در جشنواره را دریافت کردند، در بخش نمایشنامه‌نویسی نیز 59 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال‌شده که این آثار در مرحله داوری نهایی قرار دارند.

وی افزود: آثار ارسالی این گروه‌ها از 16 استان کشور بودند.

حسینی کاشانی ادامه داد: مقدمات تبدیل قم به‌عنوان پایگاه تئاتر دینی بر اساس ابلاغ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام‌شده است و به دنبال تقویت زیرساخت‌های قم در این زمینه هستیم.

همچنین علی فرحناک رئیس انجمن هنرهای نمایشی قم در این نشست گفت: نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی و نمایشنامه خوانی رضوی از مجموع جشنواره‌های مختلف رضوی است که با نام زیارت و با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از بیست‌ودوم لغایت بیست پنجم اسفندماه در قم برگزار می‌شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی قم افزود: در بخش نمایشنامه خوانی تا 25 بهمن‌ماه 29 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید و پس از بازبینی آثار، 11 گروه نمایش‌ نغمه‌خوانی به مرحله نهایی راه یافت.

فرحناک در ادامه با ذکر نام استان‌های حاضر در این جشنواره بیان کرد: علاوه بر استان قم استان‌های همدان، گیلان، کرمانشاه، اردبیل، اصفهان، فارس، بوشهر، کرمان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، البرز، مازندران، خراسان‌ رضوی و خراسان شمالی، آذربایجان‌ شرقی و آذربایجان غربی، لرستان، خوزستان و سیستان و بلوچستان آثار خود را برای شرکت در جشنواره ارسال کردند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha