• یکشنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400121511481
  • خبرنگار : 50182

معاون کمیته امداد:

توزیع 45 هزار سری "جهیزیه" بین مددجویان کشور/ "پشت نوبتی‌ها" تا پایان سال صفر می‌شود

توزیع 45 هزار سری "جهیزیه" بین مددجویان کشور/ "پشت نوبتی‌ها" تا پایان سال صفر می‌شود

ایسنا/کرمانشاه معاون اداری مالی کمیته امداد امام خمینی(ره) از توزیع 45 هزار سری جهیزیه میان مددجویان تحت پوشش سراسر کشور طی امسال خبر داد.

مجید باجلان امروز (15 اسفند) در حاشیه اهدای 200 سری جهیزیه به زوجین مددجوی کمیته امداد استان کرمانشاه، در جمع خبرنگاران با اشاره به گذشت بیش از چهار دهه از فعالیت کمیته امداد، گفت: این نهاد مقدس درست 22 روز پس از پیروزی انقلاب در 14 اسفند ماه تشکیل شد و طی چهار دهه فعالیت خود توانسته خدمات ارزنده ای به محرومان و نیازمندان که ولی نعمتان این انقلاب هستند، ارائه کند.

به گزارش ایسنا، باجلان افزود: در این چهار دهه تلاش بر این بوده که خدمات کمیته امداد تکامل یابد و اکنون این نهاد عهده دار 17 ماموریت اصلی با بیش از 120 فعالیت زیرمجموعه بوده است.

تحویل 100 هزار واحد مسکونی به مددجویان در سال آینده/ 54 هزار خانوار امسال "توانمند" شدند

معاون اداری مالی کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: یکی از ماموریت های اصلی این نهاد بحث توانمندسازی خانوارهای امداد است که در این زمینه که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است، کمیته امداد اقدامات خوبی انجام داده و امسال توانسته‌ایم به یاری خداوند جشن توانمندسازی 54 هزار خانوار مددجو را برگزار کنیم.

وی به فعالیت های امداد در حوزه تامین مسکن مددجویان هم اشاره کرد و افزود: در این زمینه هم اقدامات خوبی صورت گرفته و تفاهم نامه های بسیاری با دستگاه ها و نهادهای مختلف از جمله بنیاد مستضعفان، سپاه، بسیج و... بسته شده است.

وی افزود: امیدواریم با برنامه ریزی صورت گرفته ظرف امسال و سال آینده بیش از 100 هزار واحد مسکونی تحویل مددجویان کشور می شود.

باجلان بخش دیگر فعالیت های امداد کشور را تامین کالاهای اساسی برای خانوارهای نیازمند عنوان کرد و افزود: در این زمینه در فصل گرما 25 هزار کولر آبی و 10 هزار کولر گازی  میان مددجویان توزیع شده است.

وی افزود: در فصل سرما نیز توزیع 50 هزار بخاری گازی و 25 هزار آبگرمکن را میان خانوارهای مددجو داشته ایم.

معاون اداری مالی کمیته امداد امام خمینی (ره) به اهدای جهیزیه به زوجین مددجو هم اشاره کرد و افزود: در بحث ازدواج مددجویان علاوه بر انجام مشاوره، تامین جهیزیه را هم برعهده داریم که در این زمینه امسال 45 هزار سری جهیزیه میان زوجین مددجو توزیع شده است.

باجلان خاطرنشان کرد: تمام اقلام جهیزیه های توزیع شده تولید داخل است و پنج کالای اساسی یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و جارو برقی را شامل می شود.

این مسئول یادآور شد: برای خرید هر سری جهیزیه 20 میلیون تومان هزینه شده که در بازار آزاد بسیار بیشتر از این قیمت ها ارزش دارد.

باجلان گفت: در مجموع برای خرید 45 هزار سری جهیزیه 900 میلیارد تومان هزینه شده است.

این مسئول تاکید کرد: تا پایان سال تمام پشت نوبتی های جهیزیه در کشور صفر می شود و هیچ زوج مددجویی نداریم که ازدواج یا ثبت نام کرده باشد، اما جهیزیه دریافت نکرده باشد.

معاون اداری مالی کمیته امداد کشور به فعالیت های فرهنگی این نهاد هم اشاره ای داشت و افزود: طی دو سال شیوع کرونا بیش از 70 هزار دستگاه تبلت میان دانش آموزان مددجو توزیع شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha