• شنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۶:۳۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400121410774
  • خبرنگار : 50294

مدیرکل منابع طبیعی استان گفت:

صدور سند تک برگ برای اراضی ملی کردستان تا پایان سال

صدور سند تک برگ برای اراضی ملی کردستان تا پایان سال

ایسنا/کردستان مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان از صدور سند مالکیت برای اراضی ملی در کردستان خبر داد و گفت: طی دو سال اخیر تاکنون یک میلیون و ۹٥۰ هزار هکتار اراضی ملی در کردستان نقشە‌برداری و در سامانە ثبت اسناد بە ثبت رسیدە و تا پایان اسفند ماە سند تک برگ بنفش برای این اراضی صادر می‌شود.

سعدی نقشبندی امروز (۱٤ اسفند) در نشست خبری با خبرنگاران استان بە مناسبت هفتە منابع طبیعی اظهار کرد: شعار امسال هفتە منابع طبیعی را "ایران سرسبز، ایران قوی، همە باهم برای جهاد برای حفظ و احیای منابع طبیعی" عنوان کرد.

وی بە برنامەهای درنظر گرفتە شدە برای هفتە منابع طبیعی اشارە کرد و گفت: هرسالە ۱٥ الی ۲۱ اسفند بە نام هفتە منابع طبیعی نامگذاری شدە است.

نقشبندی ادامە داد: یکی از برنامەهای در نظر گرفتە شدە برای هفتە منابع طبیعی غرس نهال بە یاد شهدا است کە در قالب برنامەای کشوری در کردستان اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: اقدامات ادارە کل منابع طبیعی استان بە یک هفتە محدود نمی‌شود و این ادارە در طول سال در راستای مسئولیت خود  گام برداشتە و هرهفتە، برای این ادارە هفتە منابع طبیعی است.

نقشبندی اضافە کرد: یکی دیگر از برنامەهای در نظر گرفتە شدە نهالکاری با حضور مسئولان استانی، شهرستانی و نهادهای مردمی است کە در هفتە منابع طبیعی اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: نایسر محل اجرای نهال کاری در روز درخت‌کاری است کە با حضور مسئولان انجام می‌شود.

نقشبندی بە برگزاری جشن کاداستر در شهرستان‌های استان اشارە کرد و افزود: کردستان از جملە استان‌هایی است کە این مهم را اجرایی کردە و تاکنون برای یک میلیون ٦٥۰ هزار هکتار سند تک برگ بنفش صادر شدە است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان در ادامە سخنان خود بیان کرد: طرح کاداستر 

وی از توزیع ٥۰۰ هزار اصلە نهال صنوبر در استان خبر داد و گفت: امسال در راستای هفتە منابع طبیعی ٥۰۰ هزار اصلە نهال صنوبر در بین سمن‌ها، شهرداری‌ها، افرادی کە برای زراعت ثبت نام کردە بودند توزیع می‌شود و این پویش تنها مختص بە هفتە منابع طبیعی نیست و تا پایان اردیبهشت ادامە دارد.

نقشبندی در خصوص جشنوارە رسانە و منابع طبیعی در استان بە مناسبت هفتە منابع طبیعی خبر داد و افزود: تاکنون ۱٨۳ اثر بە دبیرخانە ارسال و در هفتە جاری اختتامیە این جشنوارە برگزار و از خبرنگاران و رسانەهای فعال در حوزە منابع طبیعی تجلیل و تقدیر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح کاداستر سبب از بین رفتن اختلاف مالکیتی دولت و مردم و مردم با مردم می‌شود.

نقشبندی در خصوص رفع تداخل اراضی ملی اضافە کرد: در حال حاضر بە طور میانگین ۲۰ تا ۲٥درصد از اراضی ملی بە کشاورزی تبدیل و ٥درصد آن نیز بە منابع ملی عودت دادە شدە است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha