• شنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400121410708
  • خبرنگار : 50046

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی خبر داد:

نگرانی برای تامین آب شرب مردم اسفراین طی تابستان سال آینده

نگرانی برای تامین آب شرب مردم اسفراین طی تابستان سال آینده

ایسنا/خراسان شمالی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی برای تامین آب شرب مردم اسفراین در تابستان آینده ابراز نگرانی کرد.

غلامحسین ساقی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به خشکسالی های شدید و کاهش بارندگی های اتفاق افتاده در این استان طی چند سال اخیر گفت: تامین آب شرب مردم اسفراین به سد بیدواز متصل شده است؛ اما از آنجاییکه این سد چند سالی است با مشکل فنی مواجه شده و از سوی دیگر سیلابی نیز وارد سد نشده است، آبرسانی به مردم این منطقه در تابستان سال آینده با مشکل مواجه خواهد شد.

وی افزود: از سوی دیگر تمامی اعتباراتی که طی چند سال اخیر اختصاص یافته برای سد بیدواز برای آبرسانی از سد به مردم شهر اسفراین بوده و حال که آبی در سد وجود ندارد نگرانی ها را بیشتر کرده است.

ساقی ادامه داد: البته این مشکل را می توان با حفر چاه های آب جدید و تجهیز آن ها حل کرد که این امر نیز نیاز به تامین اعتبار دارد.

وی به شهرهای کوچک استان نیز اشاره و اظهار کرد: ۲۵ شهر در خراسان شمالی وجود دارد که تاکنون آب این شهرها قطع نشده است اما باید مردم به این نکته توجه کنند که در مصرف آب صرفه جویی های لازم را داشته باشند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که در برخی از شهرهای کوچک مشاهده می شود وجود باغچه های بزرگ در حیاط منازل است که با آب شرب آبیاری می شوند و باید به طور جدی از این امر خودداری شود.

وی با تصریح بر اینکه هر ساله از اواخر بهمن ماه میزان مصرف آب شرب به علت انجام خانه تکانی تا پایان اسفندماه افزایش می یابد، گفت: در حال حاضر نیز میزان مصرف آب در این استان افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: میزان مصرف آب شرب در بجنورد ۶۵۰ لیتر است که متاسفانه در اوج مصرف به ۱۴۰۰ لیتر در ثانیه نیز رسیده است.

وی تاکید کرد: مردم در هنگام خانه تکانی از شستن فرش با آب شرب خودداری کنند و این کار را به قالی شویی ها بسپارند.

ساقی تصریح کرد: از سوی دیگر مواردی که نیاز به شست و شو دارند را بشویند تا از میزان مصرف آب خیلی بالا نرود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha