• جمعه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1400121309765
  • خبرنگار : 90050

خطیب جمعه ورامین:

در ویترین مغازه‌ها لباس مناسب بانوان کمیاب است

در ویترین مغازه‌ها لباس مناسب بانوان کمیاب است

ایسنا/تهران خطیب امام جمعه ورامین گفت: اصلا قابل قبول نیست که در ویترین مغازه ها پوشش های مناسب کمیاب باشد، لازم است وزارت صمت با اجرایی کردن مصوبات، در مورد عفاف و حجاب با نظارت بر تولیدات کشور جهت ترویج پوشش های مناسب تلاش کند.

حجت الاسلام سیدمحسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوای الهی با تبریک به مناسبت ایام شعبان اظهار کرد: این ماه مقدمه‌ای برای ماه مبارک رمضان است که انشاالله از برکات آن استفاده کنیم.

محمودی با اشاره به اینکه استغفار ، انفاق و صدقه و روزه از جمله اعمال این ماه است گفت: تنها ماهی که سراسر آن موالید و ایام مبارک است و در آن شهادت معصومین نیست همین ماه است.

وی با بیان اینکه سوم شعبان روز میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار است، افزود: چهارم شعبان نیز به نام روز جانباز نام‌گذاری شده است.

امام جمعه موقت ورامین با بیان این‌که ۱۴ اسفند رور تاسیس نهاد ارزشمند کمیته امداد امام خمینی(ره) است، عنوان کرد: این یادگار ارزشمند امام مایه برکت برای مستضعفان و محرومان بوده و هست و به همین مناسبت روز احسان و نیکوکاری را نام گذاری کرده‌اند.

محمودی به ۱۵ اسفندماه و روز درختکاری نیز اشاره و بیان کرد: طبق فرمایش امام باقر(ع) بهترین کارها کشاورزی است و ما در منطقه ای زندگی می کنیم که زمینی حاصلخیز دارد ، البته متاسفانه کم آبی که در این خصوص اولا می توان مصرف آب کشاورزی را مدیریت و بهینه کرد که در این زمینه باید از راهنمایی کارشناسان بهره برد، ثانیا باید تمام اطراف زمین های کشاورزی درختکاری شود آن هم درخت های میوه با آب کم و سازگار با شرایط اقلیمی منطقه است.

خطیب نماز جمعه ورامین با اشاره به اینکه کمربندی شمالی ورامین پس از سال ها دارای روشنایی شده است، گفت: در این زمینه از مسئولان مربوطه تشکر می کنیم و باید درختکاری اطراف این کمربندی جدی گرفته شود.

محمودی در ادامه در خصوص جنگ اوکراین و روسیه عنوان کرد: می‌دانید که اوکراین از کشورهای استقلال یافته شوروی سابق است که به گفته کارشناسان به دلیل استقرار تاسیسات هسته ای سومین کشور هسته ای دنیا بوده است و آمریکا و ناتو با وعده حمایت از او، تاسیسات هسته ای او را نابود کردند.

رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی استان تهران اظهار کرد: در جنگی که رخ داد روسیه معتقد است که امروز اوکراین در حال تبدیل شدن به مرکز نظامی آمریکا و ناتو است و این اتفاق برای روسیه خطر آفرین است.

وی با اشاره به اینکه موضع جمهوری اسلامی ایران را رهبر مشخص کرده اند گفت: ما خواستار توقف جنگ هستیم و از طرفی باید به ریشه ها و عوامل اصلی بروز این جنگ که آمریکا و ناتو است نیز توجه داشته باشیم.

محمودی گفت: مردم یمن سالهاست که زیر بمباران سلاح های آمریکایی‌ها و غربی‌ها شهید و مجروح می شوند ؛ چطور می شود دلتان برای مردم مظلوم نمی سوزد اما امروز سینه چاک مردم اوکراین شده اید ، معلوم می شود دلسوز مظلومان نیستید.

وی در ادامه در خصوص مسائل فرهنگی و حجاب بیان کرد: ترویج بی‌حجابی امروز تبدیل به ابزار جنگ بر علیه فرهنگ و اعتقادات جامعه شده است و تبلیغ الگوی غلط غربی و پوشش های سخیف برای مبارزه با فرهنگ و اصالت ماست و هیچ مسئولی نمی تواند و حق ندارد نسبت به این موضوع بی توجه و بی تفاوت باید.

امام جمعه موقت ورامین گفت: اصلا قابل قبول نیست که در ویترین مغازه‌ها پوشش‌های مناسب کمیاب باشد و وزارت صمت با اجرایی کردن مصوبات در مورد عفاف و حجاب با نظارت بر تولیدات کشور جهت ترویج پوشش های مناسب تلاش کند و وظیفه مردم نیز در این رابطه خطیر و سنگین است و بسیج و مساجد و هیات های مذهبی هم باید در این خصوص مطالبه داشته باشند و با جهاد تبیین موضوع را روشنگری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha