• پنجشنبه / ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400121209303
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

/در دایره هنر هفتم/

گزارشی از سرگذشت یک روزنامه فرانسوی

گزارشی از سرگذشت یک روزنامه فرانسوی

ایسنا/خراسان رضوی فیلم «گزارش فرانسوی» داستان کارکنان یک روزنامه فرانسوی به همین نام است که هر یک داستانی برای روایت کردن دارند و در چهار قسمت مجزا به نمایش گذاشته می‌شود.

«گزارش فرانسوی» مینی‌سریالی در ژانر کمدی‌ درام به نویسندگی و کارگردانی وس اندرسن، فیلم‌ساز سرشناس اهل کشور آمریکا، است که در سال ۲۰۲۱ تولید شده است. این فیلم از چهار قسمت و داستان مختلف تشکیل شده است و راویان آن نویسندگان یک روزنانه فرانسوی هستند. داستان‌های این فیلم به قلم وس اندرسن، جیسون شوارتزمن، هوگو جینس و رومن کاپولا نوشته شده است. این فیلم با واکنش‌های مثبت بسیاری از سوی منتقدان مواجه شد و به یکی از بهترین آثار سال بدل شده است.

تیم بازیگران این فیلم متشکل از بازیگران مطرح زیادی است که به ایفای نقش پرداخته‌اند و دیدن فیلم را جذاب‌تر می‌کنند. بنسیو دل تورو، بیل مری، فرانسیس مک‌ دورمند، آدرین برودی، ادوارد نورتون و تیلدا سوینتن، بخشی از بازیگرانی هستن که در این فیلم هنرمایی کرده‌اند.

وس اندرسن، فیلم‌ساز صاحب سبک آمریکایی که علاوه بر فیلم‌سازی، در زمینه انیمیشن نیز شناخته شده و آثار مهمی را خلق کرده است. «آقای فاکس شگفت‌انگیز» ساخته ۲۰۰۹، «هتل بزرگ بوداپست» ساخته ۲۰۱۴، «جزیره سگ‌ها» ساخته ۲۰۱۸ از دیگر آثار مهم این فیلم‌ساز مطرح هستند. اندرسن به چیدن میزانسن‌های خاص و منحصر به فرد و خلق فضاهای فانتزی مشهور است و همیشه توانسته است با طراحی صحنه و استفاده از رنگ‌ها مخاطب را از لحاظ بصری مجذوب اثر خود کند.

«گزارش فرانسوی» شامل یک داستان اصلی است که در یک روزنامه فرانسوی به همین نام روایت می‌شود و چهار داستان از چهار نویسنده که در این روزنامه کار می‌کنند، چهار داستان فرعی این فیلم را تشکیل می‌دهند. داستان اول، تصویر کردن گذشته و حال شهری به نام انوی است که توسط یک نویسنده از این روزنامه توصیف می‌شود. داستان دوم درباره یک نقاش هنرمند است که در بخش روانی یک زندان حبس شده است و آثار و سبک هنری او توسط یک دلال به شهرت جهانی می‌رسد. داستان سوم اعتراضات دانشجویی در فرانسه را روایت می‌کند و داستان چهارم روایتی جنایی از دزدیده شدن پسر یک فرمانده پلیس را به تصویر می‌کشد.

این فیلم یک نمونه کامل از تمام مولفه‌ها و امضاهایی است که وس اندرسن در آثار سینمایی گذشته خود به کار برده بود. طراحی صحنه خاص، ترکیب‌بندی و رنگ‌های مختلف، طراحی لباس فوق‌العاده و متناسب با شخصیت‌های داستان، خلق فضاهای فانتزی و نورپردازهای با کنتراست، بخشی از ویژگی‌های منحصر به فردی است که در «گزارش فرانسوی» و دیگر آثار اندرسن می‌توان یافت.

امتیازی که کاربران سایت بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها به این فیلم داده‌اند ۷.۲ از ۱۰ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha