• پنجشنبه / ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400121209237
  • خبرنگار : 50212

امام جمعه ساوه: برای کاهش آمار طلاق جلسه ستاد بحران تشکیل شود

امام جمعه ساوه: برای کاهش آمار طلاق جلسه ستاد بحران تشکیل شود

ایسنا/مرکزی امام جمعه ساوه گفت: طلاق یک آسیب اجتماعی و بحران به شمار می‌رود که برای کاهش آمار وقوع آن باید جلسه ستاد بحران تشکیل شود.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی پنجشنبه ۱۲ اسفندماه در هشتاد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی ساوه که در دفتر امام جمعه تشکیل شد، اظهار کرد: ضعف فرهنگ قرآنی و خداباوری موجب شده است تا از فرهنگ دینی فاصله گرفته شود و نتیجه آن کاهش بنیه اعتقادی خواهد بود.

وی با بیان اینکه فاصله گرفتن از فرهنگ دینی منجر به بروز آسیب‌های اجتماعی خواهد شد، اظهار کرد: وقوع آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق یک بحران اجتماعی محسوب شده و باید برای کاهش آن جلسه بحران تشکیل داد.

وی افزود: در برخی شهرها از هر دو ازدواج یک مورد به طلاق ختم می‌شود و به قدری قبح این معضل شکسته شده است که بجای جشن ازدواج شاهد برگزاری جشن طلاق در جامعه هستیم.

امام جمعه ساوه گفت: در شرایطی هستیم که ازدواج، فرزندآوری و طلاق به بحران تبدیل شده است. متاسفانه نگرشی در سال های قبل با شعار غلط فرزند کمتر زندگی بهتر در جامعه شکل گرفت و نتیجه آن این شد که جامعه به سمت سالمندی پیش رفت.

وی تصریح کرد: برای تشویق جوانان به ازدواج و فرزندآوری و کاهش آسیب‌های اجتماعی باید هزینه کرد و اعتبارات فرهنگی به سمت و سوی کاهش آسیب‌ها هدایت شود.

به گزارش ایسنا، سرپرست فرمانداری ساوه نیز گفت: سیاستی که در سالهای گذشته مبنی بر کاهش فرزندآوری در کشور اجرا شد باید معکوس شده و برای افزایش جمعیت فرهنگ سازی شود.

مهدی الیاسی خواستار واکاوی دقیق دلایل کاهش ازدواج و فرزندآوری در جامعه شد و تصریح کرد: تدوین پیوست اجرایی برای قوانین حمایت از ازدواج و فرزندآوری نظیر تامین مسکن برای زوجین و ... می‌تواند منجر به جوانی جمعیت شود.

الیاسی تاکید کرد: عزم ملی و هم افزایی که جهت پیشگیری و مقابله با کرونا در کشور شکل گرفت باید در حوزه ازدواج و فرزندآوری نیز ظهور و بروز پیدا کند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز از آماده سازی زیرساخت‌های لازم برای فعالیت حوزه سلامت در بخش ناباروری خبر داد.

محمود کریمی افزود: آموزش ازدواج و فرزندآوری باید از سنین دبیرستان آغاز شود چرا که آموزش‌های قبل از ازدواج کافی نیست و باید بیشتر شود.

وی در ادامه گفت: جمعیت مانند شمشیر دولبه است که می‌تواند یک فرصت یا تهدید باشد و اگر زیرساخت برای افزایش جمعیت فراهم نباشد، افزایش آن آسیب‌زاست.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه نیز به بیان مشکلات پیش روی جوانان در ازدواج و فرزندآوری پرداخت و اظهار کرد: فقر اقتصادی، هزینه‌های بالای معیشتی و نبود شغل مناسب مهمترین مانع جوانان در امر ازدواج و فرزندآوری است.

حسین محمودی‌فر افزود: ایران جزو ۱۰ کشوری است که به سمت سالمندی پیش می‌رود و پیر شدن جمعیت کشور آسیب‌های جدی را به همراه خواهد داشت.

وی بیان کرد: افت سرمایه انسانی و نیروی کار فعال و تبعات آن بر اقتصاد کشور، افزایش هزینه‌های سلامت و آسیب‌های روان‌شناختی از مهمترین تبعات پیش روی جامعه در سالمند شدن جمعیت آن است.

در این جلسه برخی از اعضای شورای فرهنگ عمومی ساوه به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

تقویت مبانی دینی و بنیان های فرهنگی مردم، فراهم آوردن بستر ازدواج آسان و سبک زندگی اسلامی، فرهنگ‌سازی با تقویت اعتقاد مردم به فرزندآوری از طریق انجام امور تبلیغی با بهره‌گیری از ابزارهای متنوع، تفهیم خطرات کاهش جمعیت به افراد جامعه، تسهیل در اعطای تسهیلات ازدواج و سایر مشوق‌ها برای افزایش آمار ازدواج و فرزندآوری، رایگان بودن هزینه‌های زایمان، بیان محاسن چندفرزندی، درمان رایگان ناباروری، برگزاری همایش‌های ترغیب به ازدواج و ارائه خدمات رایگان بهداشتی برای تشویق فرزندآوری از جمله مواردی بود که در این جلسه در خصوص تشویق به امر ازدواج و فرزندآوری مطرح شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha