• پنجشنبه / ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400121209121
  • منبع : نمایندگی زنجان

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان عنوان کرد

استفاده از ظرفیت نهضت ملی مسکن برای توسعه متوازن شهر

استفاده از ظرفیت نهضت ملی مسکن برای توسعه متوازن شهر

ایسنا/زنجان مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: اجرای پروژه «کمربندی شمالی شهر زنجان» باعث توسعه متوازن در این شهر شده و مشکل ترافیکی نیز حل خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان، مسعود بیات‌منش به پروژه «کمربندی شمالی شهر زنجان» که جزو پروژه‌های مصوب رپیس‌جمهور به استان است، اشاره کرد و افزود: طول این پروژه ۲۵ کیلومتر است.

وی با بیان اینکه در حال مطالعه و تجهیز کارگاه هستیم و این پروژه برای اجرا به تنهایی به ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تصریح کرد: طبق دستور رئیس‌جمهور، اعتبار این پروژه از محل ارزش‌افزوده منابع مالی استان تامین خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه کل اعتباری که برای پروژه‌ها از همه منابع تخصیص پیدا می‌کند حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است، گفت: تامین ۳۰۰۰ میلیارد تومان با نرخ روز برای اجرای پروژه کمربندی شمالی شهر زنجان ۱۰ تا ۱۵ سال طول می‌کشد ولی با برنامه‌ریزی صورت گرفته برای اجرای این پروژه، زمان‌بندی چهار ساله بر اساس تامین منابع مالی استانی تعریف شده است.

بیات‌منش متذکر شد: منابع مالی پروژه کمربندی شمالی شهر زنجان از محل ارزش‌افزوده زمین‌هایی که در کنار این کمربندی ساخته می‌شود، استفاده خواهد شد و در این میان موافقت‌ها از سازمان ملی زمین و مسکن گرفته شده و در قالب پروژه‌های نهضت ملی مسکن اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال منابع مالی اداره‌کل راه و شهرسازی استان افزایش یافته است، گفت: به لحاظ اعتباری ۸۰ درصد اعتبارات ملی در حوزه راه افزایش یافته است.

مدیرکل راه شهرسازی استان زنجان با تاکید بر این اینکه اعتبار برای اجرای ۸ پروژه راهسازی در استان طی سال گذشته ۱۶۰ میلیارد تومان بود، متذکر شد: امسال این اعتبارات به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت که تاکنون ۸۵ درصد اعتبارات تخصیص یافته و تا پایان سال نیز ۱۵ درصد باقی مانده تخصیص می‌یابد.

بیات‌منش با تاکید بر اینکه پروژه کمربندی شمالی شهر زنجان برای مرکز استان حیاتی است، افزود: پیشران توسعه استان مرکز استان است؛ چراکه شهر زنجان توسعه یابد استان هم به تبع آن ترقی و پیشرفت می‌کند.

وی ادامه داد: با اجرای این پروژه بسیار مهم، مشکل ترافیکی شهر زنجان حل می‌شود و باعث جذب گردشگر به مرکز استان خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه اجرای پروژه کمربندی شمالی شهر زنجان باعث توسعه متوازن در شهر زنجان می‌شود، خاطرنشان کرد: غرب شهر زنجان نسبت به شرق زنجان توسعه متناسبی ندارد و شرق زنجان که به سمت تهران است، توسعه یافته‌تر از غرب شهر زنجان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha