• چهارشنبه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400121108690
  • خبرنگار : 50295

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان:

جشنواره‌ها محلی برای کشف استعدادها باشد

جشنواره‌ها محلی برای کشف استعدادها باشد

ایسنا/زنجان جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان تاکید کرد: جشنواره‌ها محلی برای کشف استعدادها باشد.

سردار ابوالفضل طهماسبی ظهر امروز (۱۱ اسفندماه) در نشست خبری اولین جشنواره سرود فجر، با اشاره به اهمیت سرود، تصریح کرد: سرود یک نیاز است؛ یک شعر که گسترش و سرعت اثرگذاری آن بالا است. روح باید نوازش پیدا کند و نیازمند موسیقی و سرود است.

وی با بیان اینکه باید استعدادها کشف شود، گفت: استعدادها را می‌توان از جشنواره‌هایی چون جشنواره سرود شناسایی کرد. معتقدیم باید از ظرفیت ارگان‌ها و حوزه‌های مختلف استفاده کنیم تا این استعدادها را پرورش دهیم.

این مسئول با اشاره به اینکه در این جشنواره ۹۶ اثر دریافت شد، افزود: در نهایت ۱۰ اثر برتر توسط داوران انتخاب می‌شود و دو اثر به تهران ارسال خواهد شد. ۹ اثر دیگر در ایام نوروز پخش می‌شود و مردم به آن‌ها رای خواهند داد و در نهایت یک اثر که بیشترین رای را آورده باشد، به تهران ارسال می‌شود.

طهماسبی با بیان اینکه امسال تنها بخش برادران در این جشنواره وجود داشت، تاکید کرد: پیشنهاد حضور خواهران در جشنواره سال آینده را به مرکز ابلاغ خواهیم کرد و در صورتی که تایید نشد؛ بخش خواهران را در سطح استانی اضافه می‌کنیم.

جانشین سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در ادامه گفت: حوزه فرهنگ از حوزه‌های مهمی است که همواره سعی بر گسترش و حمایت از آن را داریم. خوشبختانه مدتی است مرکز آفرینش‌های هنری بسیج  مجدداً شروع به فعالیت کرده و کارهای خوبی را هم مانند استودیو صدا و تصویر که در حال راه‌اندازی است، در دست دارد.

وی با اشاره به عمق و تاثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی جانبازان و رزمندگان، خاطرنشان کرد: یاد کردن جانبازان و رزمندگانی که فعالیت فرهنگی، از جمله سرود انجام می‌دادند، خالی از لطف نیست و حتی می‌توان در این نوع جشنواره‌ها از آن‌ها بهره برد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در ادامه این نشست، گفت: حضور و حمایت در عرصه‌های فرهنگی‌ مختص به دستگاه خاصی نیست.

امرالله حسنی اظهار کرد: سرود برنامه‌ای جوان و نوجوان‌پسند است و ما می‌توانیم از این حیطه وارد بحث‌های تربیتی شویم.

وی با اشاره به دیگر اهداف جشنواره سرود، افزود: این نوع جشنواره‌ها در راستای شناسایی استعدادها، نگه‌داری و کمک به بهتر شدن آن‌ها است.

این مسئول خاطرنشان کرد: شهرستان‌های استان ظرفیت خوبی داشته و باید به آن‌ها توجه کرد. همچنین باید از مساجد و کانون‌ها خصوصاً از فعالیت‌های فرهنگی آن‌ها حمایت کنیم، به همین خاطر امیدواریم در سال‌های آینده هر کانون و مسجد، حداقل یک‌ گروه سرود داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha