• چهارشنبه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400121108317
  • خبرنگار : 50024

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز:

البرز پیک ششم را پشت سر گذاشته است

البرز پیک ششم را پشت سر گذاشته است

ایسنا/البرز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: البرز پیک ششم را پشت سرگذاشته و باید امیدوار باشیم طی روزهای آتی سیر نزولی ابتلا آغاز شود.

جواد معظمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در البرز اظهار کرد: از حدود یک هفته قبل شرایط البرز از لحاظ تعداد بیماران بستری و مبتلایان در وضعیت نسبتا ثابتی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با این وضعیت می‌توان گفت البرز پیک ششم را پشت سرگذاشته و باید امیدوار باشیم طی روزهای آتی سیر نزولی ابتلا آغاز شود.

معظمی با تاکید بر اینکه این شرایط نباید باعث سهل انگاری مردم شود، گفت: حدود ۸۰ درصد از بستری‌ها و فوتی‌های این موج، بیماران زمینه‌ای یا کسانی هستند که واکسن تزریق نکرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز ابراز کرد: به همین دلیل اگر فردی در خانواده بیمار قلبی، مبتلا به سرطان، فرد مسن، دارای فشار خون و کسی که به هردلیل موفق به تزریق واکسن نشده دارد، باید یا از دیدار او خودداری کند و یا در زمان ملاقات ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت کند.

این مسئول گفت: افرادی که در خانواده بیمار زمینه‌ای دارند، باید چندین برابر بیش از سایرین نسبت به رعایت پروتکل‌ها و تزریق واکسن حساسیت به خرج دهد.

معظمی در پاسخ به گلایه مردم در خصوص کمبود واکسن برکت اضافه کرد: گاهی پیش می آید که دسترسی به نوع خاصی از واکسن با مشکلاتی مواجه شود و این مسئله فقط محدود به البرز نیست و کشوری است.

وی ادامه داد: جای هیچ نگرانی وجود ندارد و مردم برای تزریق دز سوم می‌توانند از واکسن‌های جایگزینی که کارشناسان در مراکز تجمیعی معرفی می‌کنند، استفاده کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: تعدادی از مراکز تجمیعی در شیفت صبح و تعدادی در شیفت عصر فعال هستند و افراد شاغلی که فرصت تزریق واکسن در زمان کاری را ندارد می‌توانند بعداز ظهرها به مراکز معرفی شده مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha