• چهارشنبه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400121108299
  • خبرنگار : 71496

شهادت سومین فلسطینی در درگیری‌های کرانه باختری/حکم اخراج ۴ خانواده فلسطینی از شیخ جراح متوقف شد

شهادت سومین فلسطینی در درگیری‌های کرانه باختری/حکم اخراج ۴ خانواده فلسطینی از شیخ جراح متوقف شد

در حالی که دادگاه عالی رژیم‌ صهیونیستی با صدور حکمی، عملیات اخراج چهار خانواده فلسطینی از محله" شیخ جراح" در قدس اشغالی را متوقف کرد، با به شهادت رسیدن یک فلسطینی دیگر در کرانه باختری، تعداد شهدای روز سه شنبه به سه تن رسید.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه عربی ۲۱، در حکم جدیدی که دادگاه عالی رژیم صهیونیستی صادر کرد، عملیات اخراج چهار خانواده فلسطینی از محله شیخ جراح در قدس اشغالی که گروه‌های شهرک‌نشین سعی در بیرون کردن آنها دارند، متوقف شد.

این حکم از سوی سه قاضی صادر شد و قاضی اسحاق آمیت در این حکم نوشت: این خانواده‌های فلسطینی به عنوان "مستاجران تحت حمایت" شناخته خواهند شد و تا زمانی که درباره مالکیت و حقوق خانه‌های آنها تصمیم نهایی گرفته شود، باید به گروهی از شهرک‌نشین‌ها یک اجاره سالانه به مبلغ ۲۴۰۰ شکِل (معادل ۷۴۰ دلار) پرداخت کنند، همچنین دادگاه به این خانواده‌ها اجازه داد به تصمیم دادگاه‌های بدوی که حکم اخراج آنها را صادر کرده بودند، اعتراض کنند.

صدها فلسطینی در محله شیخ جراح و دیگر محله‌های فلسطینی در قدس اشغالی با تهدیدهایی برای تخلیه خانه‌هایشان مواجه هستند.

سال گذشته میلادی خانواده‌های ساکن شیخ جراح با پیشنهاد "سازش" که از سوی دادگاه‌های رژیم صهیونیستی مطرح شد، مخالفت کردند.

مقامات رژیم اشغالگر برای صدور حکم‌های تخلیه‌ بهانه‌های مختلفی را مطرح می‌کنند، در واقع آنها مدعی هستند که "این سرزمین به صورت غیرقانونی در جنگ ۱۹۴۸ از آنها گرفته شده و آنها خواستار استرداد آن هستند." در مقابل فلسطینی‌ها با رد این ادعاها می‌گویند، اوراق قانونی که مالکیت آنها را ثابت می‌کنند، در اختیار دارند.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، یک جوان فلسطینی به نام "عمار شفیق ابوعفیفه" از اردوگاه العروب واقع در شمال الخلیل روز سه شنبه در اثر تیراندازی سربازان اسرائیلی در نزدیکی شهرک بیت فجار در جنوب بیت لحم به شهادت رسید.

پیش از این نیز دو فلسطینی دیگر در تیراندازی سربازان اسرائیلی در اردوگاه جنین واقع در شمال کرانه باختری اشغالی به شهادت رسیده و تعداد دیگری از آنها زخمی شده بودند. برخی منابع محلی اعلام کردند دو شهید روز گذشته عبدالله الحصری و شادی نجم نام داشته و از ساکنان اردوگاه جنین بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha