• سه‌شنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400121007830
  • خبرنگار : 50477

به مناسبت و میمنت عید سعید مبعث صورت گرفت

هبه ۳۱۶ مدرسه گلستان به آموزش و پرورش توسط بنیاد مستضعفان

هبه ۳۱۶ مدرسه گلستان به آموزش و پرورش توسط بنیاد مستضعفان

ایسنا/گلستان در اجرای منویات مقام معظم رهبری تفاهم نامه دوجانبه واگذاری رایگان و هبه عرصه های مدارس تحت تملک بنیاد مستضعفان در گلستان بین مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان و مدیرکل آموزش و پرورش گلستان امضا شد.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان گلستان در این آئین با اشاره به اینکه امضای این تفاهم نامه مطابق دستور مهندس فتاح رئیس بنیاد مستضعفان صورت گرفته است، اظهار کرد: با تشکیل کارگروهی ویژه و مشترک با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان نهایتا تفاهم نامه ای به منظور واگذاری مالکیت رایگان مدارس تحت اختیار بنیاد مستضعفان به آموزش و پرورش منعقد می شود.

سید فخرالدین علوی افزود: مجموع مساحت عرصه های مناطق شهری و روستایی واگذار شده به آموزش و پرورش حدود ۱۱۳ هکتار و با ارزش بالغ بر یک هزار میلیارد تومان و در قالب ۳۱۶ مدرسه است که به بصورت کاملا رایگان به آموزش و پرورش استان گلستان هبه گردید.
وی با تاکید بر اینکه استان گلستان رتبه نخست در واگذاری این املاک در کشور را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: گمیشان با ۵۲ مدرسه و کلاله با ۵۱ مدرسه بیشترین سهم استانی در واگذاری را داشته است.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان گلستان با اشاره به اینکه برابر تفاهم نامه بین بنیاد و آموزش و پرورش استان مقرر شد که طی یک سال آینده سایر مدارس  نیز تعیین تکلیف شود، ادامه داد: این طرح برای نخستین بار در استان گلستان توسط بنیاد مستضعفان انجام گرفته است.
به گزارش ایسنا، سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان کشور هفتم اسفند امسال تفاهم نامه واگذاری رایگان ۷۰۰ مدرسه را با وزیر آموزش و پرورش امضا کرده بود.  
گفتنی است استان گلستان بیشتر املاک غصب شده خاندان پهلوی را در کشور داراست که تا ۲۰ بهمن امسال و طی ۲۲ مرحله، ۶۳ هزار و ۳۹۰ سند املاک غصب‌شده خاندان پهلوی در ۵۳۳ روستا و ۲۱ شهر به مردم این استان واگذار شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha