• دوشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400120907044
  • منبع : نمایندگی همدان

پرداخت ۹۰ درصد خدمات ناباروری توسط بیمه سلامت

پرداخت ۹۰ درصد خدمات ناباروری توسط بیمه سلامت

ایسنا/همدان مدیرکل بیمه سلامت استان همدان، گفت: بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه‌های بخش غیردولتی عمومی را برای ارائه خدمات ناباروری و دارو، پرداخت می‌کند.

به گزارش ایسنا، سعید فرجی ۹ اسفندماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش ماست که بیش از ۱۲۰ هزار نفر در صندوق کارکنان دولت، ۶۰۰ هزارنفر در صندوق روستاییان، ۲۵۰ هزارنفر در صندوق بیمه سلامت همگانی که به صورت رایگان است، سه هزار و ۴۰۰ نفر در صندوق ایرانیان و صندوقی برای سایر اقشار وجود دارد. در استان همدان کمتر از ۴ درصد افراد یعنی حدود ۶۰ هزار نفر، فاقد پوشش بیمه هستند.

فرجی تصریح کرد: بیش از دو هزار و ۲۲۶ بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت همدان هستند که بیشترین مورد مربوط به بیمارس MS با هزار و ۲۰۷ مورد است.

وی با بیان اینکه ما خدمات سلامت را برای بیمه شده خریداری می‌کنیم، توضیح داد: از ۱۴۶ پزشک عمومی، ۱۸۹ متخصص، ۱۷ فوق تخصص، ۲۰۱ داروخانه، ۵۳ آزمایشگاه، ۵۳ آزمایشگاه، ۵۱ مرکز توانبخشی، ۳۳ مرکز پرتودرمانی و ۲۹ درمانگاه برای بیمه شدگان، خرید خدمت انجام بدهیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان در رابطه با وضعیت پرداخت بیمه سلامت استان به پزشکان طرف قرارداد: عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ پرداخت‌ها نسبت به سال‌های قبل بهتر بوده و قبلا ممکن بود شش ماه تاخیر داشته باشد اما الان به روز است.

فرجی با بیان اینکه بیمه سلامت در دو سال گذشته، به بیماران کرونایی خدماتی ارائه داده، گفت: در سال ۹۹ حدود یازده هزار و ۴۰۰ پرونده بیمار کرونایی بستری داشتیم و ۴۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیارد تومان، پرداخت کردیم.

وی ادامه داد: در ۱۱ ماه امسال نیز ۲۵ هزار و ۳۱۵ هزار پرونده داشتیم و ۱۲۶ میلیارد تومان، پرداخت کردیم‌.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان در رابطه با طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی، بیان کرد: عمده تلاش ما بر این بود که طرح نسخه نویسی الکترونیکی کامل شود و  دو ماه است که پوشش آن به صد درصد رسیده است.

فرجی خاطرنشان کرد: تا تکمیل پرونده سلامت، راه طولانی در پیش داریم تا همه خدمات ثبت و قابل رصد باشد و موارد خارج از مجرای قانونی به حداقل می‌رسد و می‌توانیم اعتبارات را با بهره‌وری بالا ارائه دهیم و حوزه سلامت، سامان پیدا کند.

وی تاکید کرد: در هر صورتی که امکان ثبت نسخه وجود نداشته باید نسخه را به صورت کاغذی ثبت و به ما اطلاع رسانی کنند و ارائه خدمات امکان پذیر است و در اولین فرصت باید به الکترونیک تبدیل شود و به هیچ عنوان حق ندارند، آزاد حساب کنند.

 مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به سیستم ارجاع پزشک خانواده، اظهار کرد: سیستم ارجاع پزشک خانواده، طرح شناخته شده بین المللی است و محدودیت خاص خود را دارد. برای صندوق بیمه همگانی، پزشک خانواده الزامی شده و باید به پزشک خانواده خود مراجعه کنند. اعضای صندوق سایر اقشار که تحت پوشش کمیته امداد هستند نیز می‌توانند از پزشک خانواده استفاده کنند.

فرجی تصریح کرد: افراد تحت پوشش بیمه همگانی سلامت استان می‌توانند در سامانه بیمه سلامت و شماره ۱۶۶۶ و *‌۱۶۶۶# با پزشک خانواده خود آشنا شوند.

وی با اشاره به ارائه خدمات بیمه سلامت برای زوج‌های نابارور، توضیح داد: بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه‌های بخش غیردولتی عمومی را برای ارائه خدمات ناباروری و دارو، پرداخت می‌کند. در استان همدان، هنوز استقبالی از طرف مراکز غیردولتی نداشتیم اما در حال تفاهم با بیمارستان فاطمیه هستیم‌.

مدیرکل بیمه سلامت استان، در رابطه با سایر خدمات بیمه سلامت در استان، بیان کرد: ارائه خدمات توانبخشی شنوایی سنجی و کاردرمانی در تعهد ما قرار دارد و افراد تحت پوشش بهزیستی می‌توانند این خدمات را دریافت کنند.

وی ادامه داد: قرارداد با ماماها از خدماتی است که اخیرا به بیمه سلامت اضافه شده و مراکز MMT و خدمات اعتیاد تحت پوشش سازمان ماست ‌و کمک می‌کند که فرد معتاد در مرجع قانونی به دارو برسد و باعث سوءرفتار بعدی نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha