• دوشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400120906851
  • خبرنگار : 50181

بهبود رتبه تورمی کرمانشاه

معاون استانداری: تنها 6 استان نرخ تورم پایین‌تری از کرمانشاه دارند

معاون استانداری: تنها 6 استان نرخ تورم پایین‌تری از کرمانشاه دارند

ایسنا/کرمانشاه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از بهبود جایگاه تورمی کرمانشاه خبر داد و گفت: در بهمن ماه رتبه ۲۵ تورم کشور را کسب کردیم و تنها شش استان تورم پایین‌تری از کرمانشاه دارند.

بهزاد باباخانی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه کرمانشاه در بهمن ماه بلحاظ شاخص نرخ تورم در جایگاه ۲۵ کشور قرار گرفت، افزود: خوشبختانه نرخ تورم کرمانشاه در بهمن ماه از میانگین کشور پایین‌تر شده است.

وی میانگین نرخ تورم کشور در بهمن ماه را ۴۱.۴ درصد اعلام کرد که کرمانشاه با نرخ تورم ۴۱.۱ درصدی وضعیت بهتری نسبت به میانگین کشور دارد.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، این جایگاه در شرایطی به دست آمده که کرمانشاه در فروردین ۱۴۰۰ رتبه اول تورم کشور را داشت و توانستیم در این یازده ماه وضعیت استان را ۲۴ پله بهبود ببخشیم.

باباخانی رسیدن به این جایگاه را حاصل تاکید مدیریت ارشد استان و همراهی دستگاه‌های مختلف دانست و عنوان کرد: از سوی دیگر کاهش نرخ تورم مطالبه مردم هم بود و با جدیت آن را دنبال کردیم.

وی سپس به راهبردهای مختلفی که برای مهار تورم کرمانشاه انجام شده اشاره کرد و یادآور شد: اولین کار برگزاری مستمر جلسات تنظیم بازار و کمیته اقدام مشترک بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه تشدید نظارت‌ها بر بازار را از دیگر راهبردها اعلام کرد و ادامه داد: با تاکید استاندار مقرر شد بازرسی‌ها نتیجه‌مند باشد و از همین رو برای افزایش بازرسی‌ها برای کالاهای کشاورزی جهاد کشاورزی و برای سایر محصولات سازمان صمت با همراهی سایر بخش‌ها پای کار بودند.

باباخانی همچنین از شناسایی ۱۰ رسته صنفی که تورم آنها بالاتر از میانگین کشور بود هم خبر داد و عنوان کرد: این موضوع آسیب شناسی و مشکلات این اصناف احصا شد و با همراهی خود آنها توانستیم مشکل را حل کنیم.

وی یکی دیگر از اقدامات انجام شده را بازدارنده کردن برخورد با تخلفات اعلام کرد و گفت: متاسفانه در گذشته جرائم تعزیراتی که برای اصناف در نظر گرفته می‌شد مختصر بود و بازدارندگی کافی را نداشت.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، مقرر شد بانک اطلاعاتی از اصناف پر تخلف تشکیل شود و برای واحدهایی که چندمین مرتبه مرتکب تخلف می شوند، جرائم سنگین مانند پلمب و حتی ابطال پروانه در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه باید این جایگاه خوب که با تلاش و همراهی همه دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف بدست آمده را حفظ کنیم، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم این کاهش تورم در معیشت مردم محسوس باشد، باید جایگاه فعلی را حفظ کنیم که نیازمند کار جمعی است.

بازار کرمانشاه آماده شب عید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه همچنین از اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای بازار شب عید استان و تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم خبر داد و گفت: مردم نگرانی بابت کمبود و یا افزایش قیمت کالاها نداشته باشند.

باباخانی اظهار کرد: تدابیر لازم برای تامین میوه شب عید مردم در نظر گرفته شده و از نظر اقلام اساسی خصوصا مرغ منجمد ذخیره مناسبی داریم.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای نظارت جدی در سطح بازار برای ایام پایان سال هم خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha