• یکشنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400120805981
  • خبرنگار : 71477

حریم هوایی اتحادیه اروپا به روی خطوط هوایی روسیه بسته می‌شود

حریم هوایی اتحادیه اروپا به روی خطوط هوایی روسیه بسته می‌شود

رسانه‌های آلمان گزارش دادند، کشورهای اتحادیه اروپا حریم هوایی خود را به روی خطوط هواپیمایی روسی می‌بندند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماتیاس دیس، خبرنگاری که برای شبکه آلمانی آ.ار.د کار می‌کند در توییتی نوشت: کشورهای اتحادیه اروپا حریم هوایی خود را به روی خطوط هواپیمایی روسی می‌بندند. این را یک منبع موثق تایید کرده است.

هنوز مشخص نیست که این ممنوعیت چه موقع اعمال خواهد شد. در حال حاضر کشورهای انگلیس، بلغارستان، جمهوری چک، لهستان، رومانی، اسلوونی، لتونی، لیتوانی و استونی حریم هوایی خود را به روی خطوط هواپیمایی روسیه بسته‌اند.

‌براساس گزارش رسانه‌های آلمانی، در بحبوحه حمله نظامی روسیه به اوکراین، شرکت هواپیمایی لوفتهانزا پروازهای خود در حریم هوایی روسیه را به مدت یک هفته به حالت تعلیق در می‌آورد.  

وزیر حمل و نقل فنلاند هم در پیامی توییتری اعلام کرد در تدارک بستن حریم هوایی این کشور به روی ترافیک هوایی روسیه است. فنلاند و روسیه ۸۰۰ مایل مرز مشترک دارند. به عبارتی فنلاند حدود ۱۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با روسیه دارد و بسته‌شدن حریم هوایی آن، به‌ معنای مسدود شدن یک مسیر اصلی از روسیه به غرب است.

در همین حال فنلاند همچنین در تدارک تایید ارسال یک محموله جلیقه ضد گلوله، کلاه خود و یک بیمارستان سیار به اوکراین است. فنلاند پیشتر ارسال حدود ۴۰ واحد پدافند هوایی را تایید کرده بود.

دانمارک، اتریش و ایرلند هم امروز یکشنبه اعلام کردند که حریم هوایی خود را به‌ روی پرواز هواپیماهای روسیه می‌بندند. روسیه نیز به نوبه خود، پرواز هواپیماهای چند کشور را بر فراز خاک خود ممنوع کرده است.

علاوه‌ بر این، یک مقام اتحادیه اروپا امروز به خبرگزاری رویترز گفت که ممنوعیت پروازهای روسیه در سراسر اتحادیه اروپا، ممکن است بخشی از بسته جدید تحریم‌ها علیه مسکو باشد که در ساعت‌های آینده مورد بررسی وزرای خارجه کشورهای عضو این اتحادیه قرار خواهد گرفت.

روزنامه آلمانی دی تسایت به نقل از وزارت حمل و نقل این کشور گزارش داد که آلمان در جریان عملیات نظامی روسیه در اوکراین، حریم هوایی ملی خود را به مدت سه ماه به روی هواپیماهای روسیه می بندد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha